အားထုတ္မွဳကင္းရလ်ွင္းခ်မ္းသာ ထိုေနရာမ်ားရွိျငားမွန္စြာ သင္ကိုယ္တိုင္လည္းထိုပဲသြားပါ ငါ့ကိုလဲထိုပဲပို႔ေပးပါ (သုသိမသုတ္)

Thursday, February 16, 2012

ေထရ၀ါဒ နဲ႔ မဟာယာန ရဲ႕ ကြဲျပားျခားနားမႈ ကို ေလ႔လာျခင္း


ေထရ၀ါဒ နဲ႔ မဟာယာန ရဲ႕ ကြဲျပားျခားနားမႈကို သံုးသပ္ရာမွာ သံဃာသနာတင္မွတ္တမ္းေတြဟာ မပါမျဖစ္လိုအပ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီး (၃) လ အၾကာမွာ အရွင္မဟာကႆပ ဦးစီးျပီးေတာ႔ ပထမသံဃာယနာကို ရာဇျဂိဳလ္မွာလုပ္တာ သိျပီး ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ ဒီေနရာမွာ အရွင္မဟာကႆဖ ရဲ႕ သံုးသပ္စီမံပံု ဟာ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတယ္ ။ ဘုရားရွင္ေခတ္ ရဟႏၱာေပါင္း ေသာင္း၊သိန္း ခ်ီျပီးရွိေနတဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အရွင္မဟာကႆဖ က သံဃာယနာအတြက္ အဖြဲ႔၀င္ (၅၀၀) ပဲ ေရြးခ်ယ္မယ္လို႔ ေၾကျငာတယ္။ သံဃာ ယနာ (၆)ၾကိမ္မွာ ရဟန္းအေရအတြက္ (၅၀၀)ပဲ ၊ ပင္႔ေဆာင္တာ (၂) ခုပဲရွိတယ္။ ပထမနဲ႔ စတုတၳ အၾကိမ္ေတြေပါ႔ ။ စတုတၳကေတာ႔ စစ္ပြဲေတြနဲ႔ တိုင္းျပည္မျငိမ္သက္တဲ႔ ကာလမို႔ (၅၀၀) ပဲ တက္ေရာက္တာ သဘာ၀က်ေပမယ္႔ ပထမသံဃာ ယနာကေတာ႔ ဒီထက္မ်ားသင္႔တယ္လို႔ ယူဆရတယ္။ဒါေပမယ္႔ အရွင္မဟာကႆပ က အဖြဲ၀င္ေရြးခ်ယ္မႈအတြက္ အခ်က္(၂)ခ်က္ ကန္႔သတ္လိုက္တယ္။

(၁) ရဟႏၱာ စင္စစ္ျဖစ္ရမယ္ ။ ဘာေၾကာင္႔ဆိုရင္ ရဟႏၱာ စင္စစ္ျဖစ္မွ အဂတိတရား(၄) လိုက္စားမႈ ကင္းမယ္။ သံဃာယနာ အခမ္းအနားမွာ ငါ႔ဆရာရဲ႔ နည္းကမွ မွန္တာ ၊ ဒီနည္းက မမွန္ဘူး စတဲ႔ ငါစြဲ၊ဆရာစြဲကင္းမယ္။ ကမၼ႒ာန္းေပးပံုေတြ အဘိဓမၼာပိုင္းေတြ မွာ ဆရာ၀ါဒေတြ ပါေနလို႔ ျဖစ္တယ္ ။ ဒီလိုမဟုတ္ရင္ အျငင္းပြားတဲ႔ ျပႆနာေတြ ရွိလိ္မ္႔မယ္ ။

(၂) ဘုရားရွင္ေဟာထားတဲ႔ တရားေတြ အားလံုးကို သိရမယ္ ။ ပိဋကတ္ (၃)ပံု ကို တတ္ကြ်မ္းျပီးသားျဖစ္္ရမယ္ တဲ႔ ။ စာလိုေျပာရင္ေတာ႔ ပဋိသမၻိဒါ (၄)ပါး ရ ရဟႏၱာ ျဖစ္ရမယ္ လို႔ ဆိုတယ္။ ပိဋကတ္ (၃)ပံု ကို အကုန္သိေနမွလဲ ဒီတရားကို ဘုရားေဟာတယ္ ၊ မေဟာဘူး ဆိုတာ ခြဲျခားေပးႏိုင္မယ္။ စိစစ္ေပးႏိုင္မယ္ေလ။ ပထမဆံုး အၾကိမ္ လုပ္ရတာဆိုေတာ႔ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃) ၊ ဘီစီ (၅၈၈) ၊ ၀ါဆိုလျပည္႔ စေနေန႔ မွာ ဘုရားရွင္စေဟာတဲ႔ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကေန ၊ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၄၈) ၊ ဘီစီ (၅၄၃) ၊ ကဆုန္ုလျပည္႔ ၊အဂၤါ ေန႔ မွာ ေနာက္ဆံုးေဟာတဲ႔ မဟာပဋိနဗၺာန သုတ္ေတာ္ အထိ အားလံုးကို စနစ္တက် အတိအက် စုေဆာင္း မွတ္တမ္းလုပ္ၾကရမွာေပါ႔ ။

ပိဋကတ္ (၃)ပံုကို အသိဆံုးကေတာ႔ ညီေတာ္အာနႏၵာေပါ႔ ။ဒါေပမယ္႔ သူက ေသာတာပန္ပဲရွိေသးတယ္။ ရဟႏၱာ မျဖစ္ေသးဘူး။ ဒီေတာ႔ အရွင္မဟာကႆဖ က အျခားေသာ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ကိုယူျပီး အရွင္ အာနႏၵာကို အခ်ိန္ (၃)လအတြင္း လုပ္ရန္ တာ၀န္ (၂)ခုေပးတယ္ ။

(၁) ဘုရားေဟာတရားေတာ္မ်ားအားလံုးကို အေရအတြက္၊ အေၾကာင္းအရာ ေခါင္းစဥ္ အတိအက်တင္ျပရမယ္။

(၂) ရဟႏၱာျဖစ္ေအာင္ တရားက်င္႔ရမယ္။(မလြယ္ဘူးေနာ္ ၊ ဒီေနရာမွာ စိတ္၀င္စားစရာေတြ အမ်ားၾကီးပဲ ရွိတယ္။ အရွင္ အာနႏၵာ ၾကံဳရတဲ႔ ျပႆနာေတြ၊ တရားေတာ္ေတာ္နဲ႔ မတက္ႏိုင္တာေတြ ၊ ရက္နီးလာလို႔ Pressure မ်ားလာတာေတြ အမ်ားၾကီးပဲ )ထားပါေတာ႔ ။ အရွင္ အာနႏၵာရဲ႕ ၀န္ခံခ်က္ရျပီးတာနဲ႔ အရွင္မဟာကႆဖ က ဒီ ရဟႏၱာ (၅၀၀) ကလြဲရင္ တျခားသံဃာေတြ အားလံုးရာဇျဂိဳလ္က ထြက္သြားရမယ္ ။ တျခားေဒသေတြမွာပဲ ၀ါ ဆိုရမယ္လို႔ အမိန္႔ မွတ္တယ္။

အရွင္ အာနႏၵာ ဓမၼ နဲ႔ အရွင္ဥပါလိ ၀ိနယကို တင္သြင္း ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ ဓမၼဆိုုတာ သုတၱန္ + အဘိဓမၼာ လို႔ နားလည္ရင္ အဘိဓမၼာကို ဘုရားမေဟာဘူးဆိုတဲ႔ ျပႆနာျပီးသြားမယ္။

သံဃာယနာမွာ ၾကံဳရတဲ႔ ျပႆနာတစ္ခုကေတာ႔ ၀ိနယ အပိုင္းမွာပဲ ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ သူ႔ရဲ႔ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ ညီေတာ္အာနႏၵာကို တစ္ခုမွာတယ္။ …. ညီေတာ္ အာနႏၵာ၊ ငါဘုရား လြန္ေသာအခါ သံဃာေတာ္တို႔သည္ ပညတ္ထားတဲ႔ သိကၡာပုဒ္ေတြထဲမွာ အငယ္စား အေသးအႏုပ္ ( ခုဒၵါႏုခုဒၵက) သိကၡာပုဒ္ေတြကုိ ႏုတ္ပယ္လိုက ႏုတ္ပယ္ေလာ႔ “ ….. ဒီလိုမွာခဲ႕တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေသာကေတြနဲ႔ ပူေဆြးေနတဲ႔ အာနႏၵာက…….. “အငယ္စား အေသးအႏုပ္ ( ခုဒၵါႏုခုဒၵက) သိကၡာပုဒ္ေတြဟာ ဘာေတြလဲ ဘုရား ….€¦. “ဆိုတာ ေမးေလွ်ာက္ဖို႔ ေမ႔ေနခဲ႔တယ္။ သူကလဲ အဲဒီတုန္းက ေသာတာပန္ပဲ ရွိေသးတာကိုး။

ဒီေတာ႔ သံဃာယနာမွာ ဘာေတြကို ပယ္မလဲ ဆိုတာ ေဆြးေႏြးၾကေတာ႔ အရွင္မဟာကႆဖ က - “…ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ရွင္ျမတ္ ျပဳထားတဲ႔ အရာေတြကို ဗုဒၶရွင္ေတာ္သာ ပယ္ဖ်က္သင္႔တယ္။ တကယ္လို႔ တို႔က ပယ္ဖ်က္တယ္ဆိုပါေတာ႔ ၊ ပုထုဇဥ္ ရဟန္း၊ရွင္လူေတြက ၾကည္႔စမ္း - ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳလို႔ ေတေဇာဓာတ္ေတာင္ မျငိမ္းခ်င္ေသးဘူး၊ သူ႔တပည္႔ ဆိုတဲ႔ သံဃာေတြက သူ႔စကားေတြကို ပယ္ကုန္ၾကျပီလို႔ ဆိုၾကလိမ္႔မယ္။ ဒီလို အၾကည္ညိဳပ်က္ရင္( ရဟႏၱာေတြကို ေစာ္ကားေျပာဆိုမိရင္) သူတို႔ အျပစ္ျဖစ္ကုန္လိမ္႔မယ္ ။ဒီေတာ႔ ဗုဒၶမိန္႔ၾကားခ်မွတ္ခဲ႔တဲ႔ ၀ိနည္းေတြကို နဲနဲမွ မျပင္ၾကပါနဲ႔ ….” လို႔ မိန္႔ၾကားခဲ႔တယ္။ ဒိ႒ိဆရာၾကီး (၆)ေယာက္ရဲ႔ တပည္႔ေတြကလည္း ေခါင္းေထာင္လာဦးမယ္။

ဒုတိယ သံဃာယနာမွာေတာ႔ ၀ဇၹီတိုင္းသား ရဟန္းမ်ား (ေဒ၀ဒတ္ရဲ႔ တပည္႔မ်ား)က အဓမၼ၀တၳဳ (၁၀)ပါးေတာင္းဆိုၾကတယ္။ ေန - လက္တစ္သစ္လြဲသည္အထိ ဆြမ္းထမင္းစားရန္ ၊ ေသန(အရက္ေပ်ာ႔ေပ်ာ႔)ေသာက္ရန္ (အခုလည္း ေသာက္ၾကတာပဲေလ) ၊ ေရႊ ၊ေငြမ်ားကို သာမာန္လူမ်ားလို ကိုင္တြယ္ အသံုးျပဳရန္ စသည္ေတြ ေတာင္းဆိုလာရာမွာ သာသနာေတာ္ ညစ္ႏြမ္းမွာဆိုးျပီး ဒုတိယ သံဃာယနာကို သာသနာႏွစ္(၁၀၀)မွာ တင္ခဲ႔ရျပန္တယ္။ အတိုခ်ဳပ္ရရင္ ဒီ ရဟန္းပ်က္ (၁၀၀၀၀) ကို သံဃာယနာတင္ ရဟႏၱာ (၇၀၀) ၊ ဒကာေတာ္ ကာလာေသာကမင္း နဲ႔ ျပည္သူေတြက တိုင္းျပည္က ႏွင္ထုတ္လိုက္ၾကတယ္။ ဒီရဟန္း ( ၁၀၀၀၀ ) ခန္႔ဟာ ေကာသမၻီျပည္ ၊ ဟိမ၀ႏၱာ ေတာင္ေျခနားမွာ ဘုရင္တစ္ပါးက ခိုလွံဳ ခြင္႔ေပးလိုက္လို႔ စင္ျပိဳင္. သံဃာယနာတင္ၾကတယ္။ တက္ေရာက္ ရဟန္း (၁၀၀၀၀) ဆိုေတာ႔ ပိုျပီးေတာင္ အင္အားၾကီးတယ္ဆိုျပီး ေတာ႕ ….မဟာသံဃိကဂိုဏ္း. လို႔ ေခၚၾကတယ္။ ဒါေပမယ္႔ တခ်ိဳ႔ စာအုပ္ေတြမွာ.မဟာသင္ဂီတိဂိုဏ္း…..လို႔ အကိုဖတ္ရတယ္။ ဒါကလည္း ေတာင္ပိုင္းဟိနယနသံုး ဒီပ၀င္ ၊ မဟာ၀င္ ၊ ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာ တို႔ က အမည္လို႔ ဆိုပါတယ္။ဒီအျဖစ္အပ်က္ဟာ မဟာယာန ရဲ႕ အစျဖစ္ပါတယ္။

ဒီ ဂိုဏ္းၾကီး (၂)ဂိုဏ္းကေန မၾကာခင္မွာပဲ (၁၀) ဂိုဏ္းအထိ ျဖစ္သြားတယ္။ အခုေတာ႔ ( ၃၀၀ ) ေက်ာ္ေနျပီတဲ႔ ။ ဂိုဏ္းေတြ ကြဲသြားၾကပံုကို ( သံဃာယနာသမိုင္း စာအုပ္မွာ ဖတ္ပါေနာ္ ။ မေရးေတာ႔ဘူး။

ဒီလိုနဲ႔ မဟာယနေတြကေတာ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးမိန္႔မွာခ်က္ကို ကိုင္စြဲျပီး ၾကိဳက္္သလို ျပင္ၾကရာကေန ဒီေလာက္ကြာကုန္ၾကတာပဲ ။ သူတို႔ကလည္း ဘုရားမွာသြားတာပဲ ၊ လိုအပ္ရင္ျပင္မယ္လို႔ ခံယူထားေတာ႔ မွန္သလိုျဖစ္ေနတာပါပဲ ။ အၾကီးအက်ယ္ကြာတာက၀ိနည္း ပိုင္းမွာေပါ႔ ။ ေနာက္တစ္ခုရွိေသးတယ္။ ေအာက္မွာ ဆက္ရွင္းျပမယ္။ ဒီေတာ႔လည္း မူရင္းအတိုင္း မျပင္တာက ေထရ ၀ါဒ …မေထၾကီးမ်ား၏ ၀ါဒလို႔ ျဖစ္လာတယ္။ဒီေတာ႔ အဓိက (၂)ခုရဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္မႈကို စေျပာရေအာင္။ Ven. Dr. W. Rahula ရဲ႕ Theravada-Mahayana Buddhism စာအုပ္ကို ျပန္ုျပီး ကိုးကားပါမယ္။ မူရင္းကိုလဲ ေရးေပးပါမယ္။

ေထရ၀ါဒနဲ႔ မဟာယာန ဘာကြာလဲ ။

(၁) ႏွစ္ဖက္လံုးက သက်မုနိ ဗုဒၶ ျမတ္စြာကို ဆရာ အျဖစ္လက္ခံၾကတယ္။

(၂) သစၥာ ေလးပါး တရားေတာ္ကို ႏွစ္ဖက္လံုးက အျပည္႔အ၀လက္ခံၾကတယ္။

(၃) မဂၢင္ရွစ္ပါး လမ္းစဥ္ဟာလဲ ႏွစ္ဖက္လံုးရဲ႔ တရားပါပဲ။

(၄) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာေတာ္ဟာလဲ ႏွစ္ဖက္လံုးမွာ အတူတူပါပဲ။

(၅) ဖန္ဆင္းရွင္ကို ႏွစ္ဖက္လံုးမွာ လက္မခံပါဘူး။

(၆) အနိစၥ ၊ဒုကၡ၊အနတၱ နဲ႔ သီလ၊သမာဓိ ၊ပညာေတြကို ႏွစ္ဖက္လံုးက လက္ခံၾကတဲ႔ အတြက္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ရဲ႔ အဓိက တရားအႏွစ္ေတြမွာ မကြဲျပားဘူးလို႔ ဆိုရပါမယ္။

အနတၱ ကို ႏွစ္ဖက္လံုးလက္ခံပါတယ္။ မဟာယနက အတၱ၀ါဒ မဟုတ္ပါဘူး။ အကိုလည္း မဟာယန ဆရာေတာ္ေတြကို ေမးၾကည္႔ဖူးပါတယ္။ အတၱ၀ါဒ ကို သူတို႔လည္း လက္မခံပါဘူး။

မူရင္း -

(1) Both accept Sakyamuni Buddha as the teacher.

(2) The Four Noble Truths are exactly the same in both schools.

(3) The Eightfold Path is exactly the same in both schools.

(4) The Paticca-samuppada or the Dependent Origination is the same in both schools.

(5) Both rejected the idea of a supreme being who created and governed this world.

(6) Both accept Anicca,Dukkha, Anatta anf Sila, Samadhi , Panna .

These are the most important teachings of the Buddha and they are all accepted by both schools without questions.

အဓိက ကြဲျပားခ်က္က တရားေတာ္ေတြ ေပၚမွာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေဗာဓိသတၱ လို႔ ေခၚတဲ႔ ဘုရားေလာင္း ၊ ဘုရားက်င္႔စဥ္ က်င္႔သူအေပၚမွာ ထားတဲ႔ သေဘာထား ျဖစ္ေနတယ္။ ေထရ၀ါဒ က ဘုရားေလာင္း ကို ပုထုဇဥ္ပဲရွိေသးလို႔ မကိုးကြယ္ဘူး။ ဒီေတာ႔ တခ်ိဳ႔က ဆိုျပန္တယ္။ ေထရ၀ါဒဆိုတာ ရဟႏၱာ ျဖစ္ဖို႔ က်င္႔တဲ႔ ၀ါဒျဖစ္ျပီး ၊ မဟာယာနကေတာ႔ ဗုဒၶျဖစ္မယ္႔ ဘုရားေလာင္း ေဗာဓိသတၱက်င္႔စဥ္ကို လက္ခံတဲ႔ ၀ါဒလို႔ ဆိုၾကျပန္တယ္။ ေထရ၀ါဒမွာ ေဗာဓိသတၱဟာ လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းကို သစၥာတရားကို မသိေသးတဲ႔ ပုထုဇဥ္မို႔ မကိုးကြယ္ေသးေပမယ္႔ ၊ မဟာယာန မွာေတာ႔ ကိုးကြယ္စရာ ေဗာဓိသတၱေတြ မ်ားပါတယ္။ ဘုရားေလာင္း ၊ ဘုရားရဲ႔ မိခင္၊ ဖခင္ ….အစံုပါပဲ ။

ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ဘုရား ေဟာၾကားတဲ႔ ဓမၼစၾကာႏွင္႔ ၀ိပႆနာ တရားေတာ္မွာလည္း ဒီအေၾကာင္းေတြပါ ပါတယ္။ မဟာယာန မွာ က အရဟတၱဖိုလ္ရျပီးသာ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ဟာ ဒီ အရဟတၱဖိုလ္ကေန နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳလို႔ မရေသးဘူး။ အရဟတၱဖိုလ္ကေန အနာဂမ္ ၊ သကဒါဂမ္ ၊ ေသာတာပန္ အထိ ျပန္ ေလွ်ာက်သြားတယ္။ ပုထုဇဥ္ျပန္ျဖစ္သြားရမယ္ ။ ျပီးမွ ဘုရားဆုပန္ျပီး ဘုရားျဖစ္ဖို႔ ျပန္ၾကိဳးစားၾကရမယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္ၾကီးက ဘုရားေဟာနဲ႔ သူတို႔ အယူအဆ လြဲေနေၾကာင္း (၂)ခ်က္တုတ္ျပတယ္ ။

ဓမၼစၾကာတရားေတာ္မွာ ပါတယ္ ။

(၁) အကုပၸါေမ ၀ိမုတၱိ (ေစေတာ၀ိမုတၱိ -မူကြဲ ရွိတယ္ ) = အရဟတၱဖိုလ္ ဥာဏ္ေတာ္သည္ မပ်က္မစီးႏိုင္ ခံ႔ခိုင္တည္တံ႔ေလျပီ ။

(၂) အယမႏၱိမာ ဇာတိ ၊ နတၳိ ဒါနိ ပုန ဗၻေ၀ါတိ = ဒီဘ၀သည္ ေနာက္ဆံုးတည္း ၊ ဘ၀အသစ္ျဖစ္ရန္ မရွိေတာ႔ျပီ ။ တဲ႔ ။

ဒီ (၂) ခ်က္မွာတင္ ဘယ္၀ါဒ ဟာပိုျပီး ဘုရားေဟာနဲ႔ ညီ မယ္ဆိုတာ သိသာေနပါတယ္။

ယေန႔ေခတ္သည္ ကမၻာဆိုတဲ႔ ေ၀ါဟာရသည္ ရြာေလးတရြာကဲ႔သို႔နယ္ မ်က္စိပြင္႔နားပြင္႔ေနၾကေပျပီ မဟုတ္ပါေလာ။ယေန႔ေခတ္သည္ အရင္ေခတ္ႏွင္႔မတူညီသလို။အရာအားလံုးသည္ အိုင္တီေခတ္လို႔ေျပာစမွတ္ျပဳေနၾကျပီ ။ ေျပာလိုရင္းသည္ မဟာယန ႏွင္႔ေထရ၀ါဒ သည္ တူခ်င္ေပ၏။သို႔ေသာ္ မတူညီလွ။စရိုက္ပံုသ႑ာန္တူညီခ်င္ေသာ္လည္း အႏွစ္သာရကားမတူညီေခ်။ အမွားအမွန္ခြဲျခားတတ္နိဳင္ၾကပါေစ လို႔..။

No comments:

Post a Comment