အားထုတ္မွဳကင္းရလ်ွင္းခ်မ္းသာ ထိုေနရာမ်ားရွိျငားမွန္စြာ သင္ကိုယ္တိုင္လည္းထိုပဲသြားပါ ငါ့ကိုလဲထိုပဲပို႔ေပးပါ (သုသိမသုတ္)

Wednesday, May 30, 2012

“ ေမ႔လို႔မရတဲ႔သူတို႔အေၾကာင္း”

အ၀တ္မ၀တ္သူႏွင္႔ အ၀တ္၀တ္သူဤသို႔(၁၉၉၄ခု)မိမိသာသနာျပဳစဥ္က
နာဂလွပ်ိဳျဖဴမေလးမ်ား ေတာင္ယာသို႔အသြား
ဤသို႔ ရြာထဲဆင္းကာ လူကိုခင္မွမူကိုျပင္သည္ ဆိုသည္႔အတိုင္း အိမ္စဥ္လွည္႔လည္ကာ
သူတို႔ ၂ ေယာက္ကိုေတာ႔ အမ်ိဳးသမီးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ထားခဲ႔
ပူလိုက္သာမွေျပာမေနနဲ႔ေတာ႔ မျမဲေသာမီးသည္လည္း ပ်က္လိုက္သာမွေျပာမေနနဲ႔ေတာ႔။ အင္ဗာတာမီးေလးကိုေျခြတာသံုးေနရသည္ အလင္မွီေအာင္ေပါ့ ဟဲဟဲ။ ။တခါတရံ ည မီးပ်က္ရင္ အိမ္ေရွ႔မွ ေရကန္(ေရေလွာင္ထားသည္႔)ေဘးမွာ ခံုေလးကိုခ်ျပီး ေကာင္းကင္ကိုေမာ႔ၾကည္႔လို႔ လမင္းၾကီးကေတာ႔ ထိန္ထိန္မသာေပမဲ႔ ၉ ရက္လအတိုင္း အသာၾကီးမဟုတ္ေပမဲ႔ လမင္းအေရာင္ေလးကိုအားျပဳျပီးထိုင္ေနမိသည္။ ပတ္၀န္းက်ဥ္မွာေတာ႔ တိတ္ဆိတ္ျင္မ္သက္လွ်က္ရွိသည္။ မိမိအိမ္ေရွ႔မွ ေလျခဴပင္ေလးသည္သစ္ရြက္ေလးေတြကေတာ႔ လွဳတ္ခတ္လွ်က္ မိမိအိမ္ၾကီးရွင္ေတြအေပၚထပ္မွာေတာ႔ ခလြမ္လို႔ တခ်က္ၾကားမိလိုက္သည္။ ျမင္႔မားလွ်က္ ေပါက္ေနေသာ သေဘၤာပင္မွလဲ အသီးမ်ားေစဆာလို႔ သူတို႔ေတြကေတာ႔ အေဖၚေတြနဲ႔ငါ့မွာေတာ႔ အေဖၚဆိုလို႔ လက္ထဲညွပ္ထားေသာ လကမၻာေဆးလိပ္တိုနဲ႔ (မၾကာမွီကုန္ေတာ႔မည္)တဖက္မွကိုင္ထားေသာ ေရေႏြးခြက္ေလးနဲ႔ အေတြးနယ္ခ်ဲ႔ေနမိ၏။ ေကာင္းကင္မွာ ၾကယ္တာရာတို႔သည္လည္းလင္းလတ္လို႔ ေနၾကေလရဲ႔ ငါ့မွာေတာ႔ ဟိုေတြးဒီေတြးအေတြးတို႔ျဖင္႔ မတည္ညိမ္ေသာစိတ္အစဥ္ကို ေမွာင္မိုက္ထဲမွာ ရန္ျဖစ္ေနမိသည္။ ေဘးဘီမွာ ကိုေရႊျခင္တို႔ကလည္း တ၀ီ၀ီနဲ႔ ရထားမ်ားခုတ္ေမာင္းေနသည္အလား ဆူညံလို႔ေနသည္။ ေဆးလိပ္တို႔မွမီးနဲ႔ ဖြာျပီး ေပ်ာက္ေစ လို႔အမိန္႔ေပးေသာ္လည္း တန္ခိုးရွင္မဟုတ္ေလေတာ႔ ထြက္မသြားအနားမွာ ရစ္သီသီနဲ႔ ေအာ္ ေကာင္းေကာင္းေတာင္မေတြးရပါလားကြယ္..။ တခ်ိန္က သာသနာျပဳခရီးစဥ္အေၾကာင္းေလးကို ေတြးေတာေနမိသည္။ ျပန္လည္စဥ္းစားေနမိသည္။ သူတို႔တေတြေရာ ဘယ္လိုေတြေနေနၾကပါလိမ္႔။ တေန႔ ဒီလိုညတညေပါ့။ ရပ္ရြာဥကၠ႒ မွာလာေခၚ၍ ရြာထဲလိုက္သြားခဲ႔မိသည္။ အေၾကာင္းကားသူတို႔ အိမ္အသစ္ဖြင္႔ပြဲတဲ႔ေလ.။ မင္းအၾကီးဆံုး မင္းကေရွ႔ကေနျပီး တူမီးေသနတ္ကို ကိုင္ျပီး ေဖါက္ေပးရမည္ဟူ၏။ ဘာရယ္ေတာ႔မသိ လိုက္သြားလိုက္၏။ အိမ္ေရာက္သည္ႏွင္႔ မူးေနၾကေသာ နာဂလူမ်ိဳးတစု။ ၾကိဳင္မြန္းေရ ငါတို႔ေတာ႔ ဂဏန္းလို ျဖစ္ေနျပီဟူသတဲ႔။ ေအာ္. ဂဏန္းမ်ားသည္ ေႏွးေကြးေကြးျဖင္႔ သြားနိဳင္သည္ကိုရည္ရြယ္၍ ေျပာသည္ကို သတိရမိသည္။တခ်ိဳ႕ ေခါင္ရည္ဘူးကိုကိုင္လွ်က္ ကေနၾကသည္႔ လူတစု။ မိမိေရာက္လာသည္ကို သိေသာ အတြင္းေရးမွဴးသည္လည္း ဘုန္းဘုန္းေရ ဆိုျပီး ထိုင္ ကန္ေတာ႔လွ်က္ မူးေနျပီဘုန္းဘုန္းတဲ႔။ တခ်ိဳ႕မီိးဖိုေဘးတြင္ အိပ္ေနၾကလွ်က္မို႔ မလိုက္သိမလိုက္သာ ေနခဲ႔သည္။ ျမန္မာစကားအထိုက္အေလွ်က္ေပါက္ေသာ ပါခိုဆိုေသာ လူရြယ္တေယာက္ မိမိအနားမွာလာ၍၀ါးခြက္ျဖင္႔ထည္႔ထားေသာ ေရေႏြးခြက္လာေပးသည္။ ေသာက္ခ်င္ရက္စရာေတာ႔မရွိခဲ႔ ။ေပပြေန၏။ သို႔ေသာ္ လူကိုခင္ေတာ႔ မူကိုျပင္ ပုဂၢိဳလ္ခင္ေတာ႔တရားမင္ဆိုသလို ယူလိုက္မိသည္။ ေသာက္လဲေသာက္မိ၏။ မိမိသည္ ရြံတတ္၏။ စိတ္တိုတတ္၏။ ထိုေနရာ ေတာင္တန္းေဒသေရာက္မွ စိတ္တိုသည္႔ စရိုက္ေလး ေဖ်ာက္လိုက္သည္။ အကုန္စင္ေတာ႔မဟုတ္ပါ။ ရြံတတ္သည္ေလးကိုလည္း အျပီးပိုင္ေဖ်ာက္လိုက္သည္။ အေၾကာင္းကား အျမဲေရမခ်ိဳးၾကေသာ ဒီနာဂလူမ်ိဳးေတြနွင္႔ မိမိသည္ ရပ္ရြာမွာအၾကီးဆံုးမို႔ သူတို႔ေရမခ်ိဳး မ်က္ႏွာမသစ္ၾကေသာထံုးစံကို မိမိသည္ ေရမခ်ိဳးျခင္းမ်ားျခင္းေၾကာင္႔ တခါတရံ သူတို႕ကဲ႔သို႔ေနၾကည္႔လိုက္၏။ ေရမခ်ိဳးျခင္းကား ေအးျခင္းေၾကာင္႔ ျဖစ္၏။ သူတို႔သသည္ ေရမခ်ိဳးၾက။ အ၀တ္မ၀တ္ၾကေခ်။ ထံုးစံအရ အ၀တ္မ၀တ္လိုၾက။ မိမိအ၀တ္မ်ားေ၀ငွျပီး ဘာသာေရး အရ ေျပာဆိုသည္။ ျမန္မာစကားသူတို႕နားမလည္ခဲ႔။ စကားျပန္နဲ႔ေျပာဆိုရသည္တိုက္ရိုက္ေျပာဘို႔ အင္အား မိမိမီာမရွိခဲ႔။ တေန႔ အ၀တ္မ်ားလာယူၾကရန္ မိမိေက်ာင္း(ေတာထန္း ၀ါးမ်ားျဖင္႔)ျပဳလုပ္ထားသည္။ သံဆိုလို႔တေခ်ာင္းမွမေတြ႔ရ သူတို႔ေဆာက္ေပးထားသည္။ မီးဖိုကို ေက်ာင္း၏ ဗဟိုတည္႔တည္႔မွာထားလို႔ေပါ့။ ဒီအေၾကာင္းေလးေတြျပန္လည္ေတြးေနမိရင္း တေယာက္ထဲ ျပံဳးေနမိ၏။ မိမိျပံဳးေနသည္ကိုေတာ႔ မည္သူမွမျမင္။ ဆက္ရေပဦးမည္။ ခု န အိမ္သစ္ဖြင္႔လွစ္ပြဲအခမ္းနားက ေမ႔ထားခဲ႔ေခ်ျပီ။ မိမိသည္လည္း သူတို႔ႏွင္႔ မီးဖိုေဘးမွာတူတူယွဥ္ထိုင္လို႔ ေရေႏြးကို ေသာက္ရင္း ဥကၠ႒မွတူမီးေသနတ္ယူလာျပီး မိမိအားေပးသည္။ ေရာ႔..မင္းကေရွ႔ကေနျပီး ခလုပ္ ၂ ခါႏွိပ္ပါဟူသတတ္။ အားလံုးညီညာစြာ ေအာ္ဟစ္ၾကသည္။ မီးဖိုပတ္လည္ျခံရံလို႔ ေအာ္ဟစ္ သီခ်င္းဆိုၾကသည္။ အမွတ္ရေနမိသည္။ နာဂၾကဴးလား ၾကဴးလားဟယ္..။ အာေႏြးနီးေငြးဟယ္။ ျပိဳင္တူ သီဆိုၾကသည္။ မိမိကေတာ႔ ဘာရယ္မဟုတ္ တူမီးေသနတ္ကို ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ႏွင္႔ လက္ညွိဳးေလးကို ေကြးထည္႔လိုက္စဥ္။ ဒိန္း…ဒိန္း….အသံသည္ ျမည္ဟည္းလွ်က္ ထိုေနာက္မွ တလံုးတူမီးေသနတ္မ်ား အလွည္႔က် ပစ္ေဖာက္ၾကသည္။ ဒီေတာ႔မွ နာဂလွပ်ိဳျဖဴတို႕သည္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ေခါင္ရည္အိုးမ်ားျဖင္႔ လိုက္လံေပးၾကသည္။ မီးဖိုေဘးတြင္ လွည္႔လည္ကာ ကေနၾကေတာ႔၏။ မိမိသည္ အစေတာ႔ ေၾကာင္အမ္းအမ္းျဖစ္ေနသည္။ အတြင္းေရးမွဴးမွ ဘုန္းဘုန္းေရ ဆိုျပီး လက္ကို မလိုက္ခ်လိုက္လာလုပ္သည္။ သူတို႕၏ ယဥ္ေက်းမွဳအကသည္ လက္ကို ခ်လိုက္ေျမွာက္လိုက္လုပ္ျခင္းတည္း။ မိမိလည္းေၾကာင္းအမ္းေနျခင္းကို ခဏေမ႔ကာ သူတို႔ကဲ႔သို႔ ညီညြတ္ေရးအျဖစ္ လက္ကို ေျမွာက္သည္ ခ်လိုက္သည္။ နစၥ,ဂီတ က်ဴးလြန္မိေတာ႔၏။ ေရးခဲ႔ဘူးပါသည္။ သူတို႔အေၾကာင္း.၂၀၁၀ ခု ေလာက္က မိမိဘေလာ႔စာမ်က္ႏွာမွာေတြ႔ရွိနိဳင္ပါ၏။ တခါတရံ ပရဟိတ သူမ်ားအလုပ္လုပ္ရျခင္းေၾကာင္႔ အတၱဟိတ ကိုယ္က်ိဳးမ်ား စြန္႔လႊတ္ရသည္။ ဥပမာ ကျခင္းဟူေသာအေၾကာင္းေၾကာင္း သိကၡာပုဒ္အရ မေျပာပေလာက္ေသာ အာပတ္သင္႔ခဲ႔ရသည္။ ေဒသနာၾကားလို႔ရနိဳင္သည္႔အာပတ္ပင္ျဖစ္၏။ ထိုအေၾကာင္းအရာေလးေတြ ကို တေယာက္ထည္းအထီးက်န္ေနခ်ိန္ ေတြးျဖစ္သည္။ မိမိတိုေတာင္တန္းေဒသမွာ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကယ္ခဲ႔ဘူးသလို ..လူတဦးတေယာက္ရဲ႔သႏၱာန္မွာ” ဗုဒၵံ သရဏံ ဂစၦာမိ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ” လို႔ တည္ေစေအာင္ လူေပါင္းမ်ားစြာကို သင္ေပးဘူးခဲ႔သည္။ ထိုအေတြ႔အၾကံဳကို မေမ႔နိဳင္ရက္ပါ။ လူတဦးတေယာက္သႏၱာန္မွာ ေျမျပန္႔လို ေနရာမ်ိဳးေတြ မွာ သင္ေပးရျခင္းထက္ ေတာင္ေပၚေဒသ မသိနားမလည္ေသးေသာ အရိုင္းစိုင္းနာဂတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားကို သင္ေပးရျခင္းသည္ မိမိစိတ္အစဥ္မွာ ယေန႕ထိ ေတြးမိေလတိုင္း ပီတိျဖစ္ေနမိသည္။ မိမိတို႔ ေတာင္တန္းေဒသ သာသနာျပဳခရီးစဥ္သြားခ်ိန္သည္ ၁၉၉၄ ခု နွစ္ မွတ္မွတ္ရရေပါ့။ လခသည္ တလကို ၉၀၀ က်ပ္ႏွဳန္းျဖင္႔ ရခဲ႔သည္။ လစာကို မျမင္ခဲ႔ တခါတရံ မိမိရသည္႔ လစာထဲမွ အိပ္စိုက္လို႔ ထုတ္ခဲ႔ရသည္။ နာဂေတာင္းတန္း နာဂေတာင္းတန္းတိ တံ႒ာနံ။ ေတာင္ျဖဳတ္ေသး ေတာင္ျဖဳတ္ၾကီးေတြက အတိလာဘံ။ ေအးျခမ္းလွသည္႔ တံေဒသံ။ ပိုက္ဆံရွိလို႔မွ ၀ယ္စားလို႔မရတဲ႔ ေတာင္တန္းေဒသံ ဆိုျပီး မိမိ အမွတ္တရ လက္တန္းေရးခဲ႔ေသာ စာေလးကို ျပန္လည္သတိရေနမိသည္။ အမွန္စင္စစ္ ေတာင္ျဖဳတ္ေသး.ေတာင္ျဖဳတ္ၾကီးတို႔ေပါမ်ားသည္။ ျဖဳတ္ကိုက္ျခင္းေၾကာင္႔ မတည္႔ေသာသူမ်ားအဖို႔ ဆင္ေျခေတာက္ေရာဂါလို ေရာင္ကိုင္းလာတတ္သည္။ ေျမျပန္႔ေရာက္ခ်ိန္ မိမိလက္ကို ျပန္ၾကည္႔မိသည္။ လက္မွာ ျဖဳတ္မ်ားကိုက္ထားျခင္းခံရေသာ အျဖဴကြက္အခ်ိဳ႔ ေတြ႔ျမင္နိဳင္သည္။ က်ြတ္ဒတ္တို႔လည္းေပါမ်ားလွ၏။ ေအးလိုက္သည္မွာလည္း ေႏြမရွိပါ။ ေဆာင္းႏွင္႔မိုဃ္း သာရွိ၏။ တခါ တရံ မွာ တခ်ိဳ႕သာသနာျပဳအခ်ိဳ႔ ငွက္ျဖားေရာဂါ ရရွိခဲ႔သည္အမွတ္တရ။ တခ်ိဳ႕အသက္ေပးခဲ႔ရသည္။ မိမိရြာသား( န.ပ.သ ေက်ာင္း B.A ျပီးလို႔)ေတာင္တန္းထြက္ခဲ႔ရသည္။ ေတာင္တန္းတေနရာမွာ ငွက္ဖ်ားေရာဂါနွင္႔ အသက္ေပးခဲ႔ရသည္။ စားစရာျမန္မာေငြရွိလို႔ စားျခင္တာမရခဲ႔ ျမန္မာေငြမရွိ။ ေငြဆိုတာ သူတို႔မွာမရွိခဲ႔။ ေတာင္ယာခုတ္ျခင္းျဖင္႔ ပရိေယသနအမွဳျပဳလုပ္ကာ စားေသာက္ေနထိုင္ခဲ႔ရသည္။ ဆီလိုလို႔ ေတာင္တန္းတေဒသလို႔မသံုးၾက။ မိမိတို႔မေရာက္ခင္မွာ (ဦးနဳ) သည္ ဆားမ်ားေပး၍ စည္းရံုးခဲ႔ဘူးသည္။ မိမိတို႕ေခတ္မွာေတာ႔ အ၀တ္အစားေပးျခင္း ေဆး၀ါးမ်ားေပးျခင္းျဖင္႔ ကုသိုလ္ယူကာ သူတို႔၏ သႏၱာန္မွာ အသိတရားေလးေတြရရွိလာေအာင္ သြန္သင္ေျပာဆိုခဲ႔ရသည္။  မိမိေရာက္ရွိစဥ္မွာ သူတို႔ ရြာျဖစ္ ဘိန္းမ်ားကို ယူလွ်က္ အိႏၵိယ နယ္စပ္ ပန္ဆာ ေဒသသို႔ သြားေရာက္ကာ ဘိန္းနွင္႔ ဆားလဲလွည္ အသံုးျပဳၾကသည္။ ယခု အိႏၵိယနိဳင္ငံ သံုးပီလီေဆးလိပ္သည္ မိမိ ၁၉၉၄ ခု နွစ္ေလာက္က စတင္ေသာက္ဘူး၏။ သူက တမ်ိဳး ဖင္မွ မီးညွိမွ ေတာက္သည္။ ရူပီးေငြ ေတြ႔ဘူးခဲ႔သည္ ထိုအခ်ိန္အခါမွာ တရူပီးျမန္မာေငြ ၂ က်ပ္။ ယခု တရူပီး ျမန္မာေငြ ၂၀ က်ပ္နီးပါးရွိေနျပီ။ ျမန္မာေငြသည္ ဘယ္အခ်ိန္ဘယ္အခါၾကမွ တန္ဖိုးၾကီးမားေတာ႔မည္လဲ။ ဆက္လက္ေဖၚျပတင္ျပေပးပါဦးမည္။( ေက်ာင္းသားေလး)

No comments:

Post a Comment