အားထုတ္မွဳကင္းရလ်ွင္းခ်မ္းသာ ထိုေနရာမ်ားရွိျငားမွန္စြာ သင္ကိုယ္တိုင္လည္းထိုပဲသြားပါ ငါ့ကိုလဲထိုပဲပို႔ေပးပါ (သုသိမသုတ္)

Wednesday, June 29, 2011

ရွင္ေဒ၀ဒတ္အေၾကာင္း

အရွင္ေဒ၀ဒတ္ - ဟု ၾကားလွ်င္ လူတုိင္းက ရဟန္းၾကမ္းၾကီး ဆရာမွားၾကီးဟု ထင္ၾက၏၊ ထင္ လည္း ထင္စရာပင္ျဖစ္၏။အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ သူမတူေအာင္ မုိက္တြင္းနက္ခဲ့သူလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါ
၏၊ ယခု တင္ျပမည့္ အေၾကာင္းအရာသည္ ( လူသိမ်ားေသာ မုိက္ကြက္မ်ားကုိ ) တင္ျပမည္ မ
ဟုတ္ပါ။ ေကာင္းကြက္မ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္၍ တင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါ္၏၊

မိမိ ျမတ္နုိးသူအေၾကာင္း ေရးလွ်င္ (မေကာင္းကြက္မ်ားကို ခ်န္တတ္၍ ) သမုိင္းမွန္ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့၊
မိမိ မုန္းသူအေၾကာင္း ေရးျပန္လွ်င္လည္း (ေကာင္းကြက္မ်ားကုိ ခ်န္တတ္၍ ) သမုိင္းမွန္ မျဖစ္
နုိင္ပါတဲ့။ စာေရးသူသည္ အရွင္ေဒ၀တ္ကို ျမတ္နုိ္း၍ မေကာင္းကြက္မ်ားကို ခ်န္ထားျခင္း မဟုတ္ပါ၊ လူအမ်ား ဂရုမျပဳမိေသာ ေကာင္းကြက္ေလးမ်ားကုိ ျမင္ေစလုိ၍ တင္ျပျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုတင္ျပခ်က္မ်ားသည္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ သမုိင္း (အပါဒါန္) အျပည့္အစုံ မဟုတ္သည္ကုိ ေရွးဦးစြာ အသိေပးအပ္ပါ၏

အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ပုေဗၺစ ကတပုညတာစက္နွင့္ ျပည့္စုံသူ ျဖစ္ပါ၏၊ တနည္းအားျဖင့္ ေရွးေကာင္း မႈကံ ပါလာသူျဖစ္ပါ၏၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ အမ်ိဳးဇာတ္အားျဖင့္ ျမင့္ေသာ (သက်) သာကီ၀င္ မင္းမ်ိဳး၌ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ “ ခတိၱယ ျဗဟၼဏ ေ၀ႆ သုဒၵ ” ဟူေသာ အမ်ိဳးေလးပါး တုိ႔တြင္ ယင္းအခ်ိန္က ခတိၱယကို အျမတ္ဆုံးဟု သတ္မွတ္ၾက၏ဘဒၵိယ အႏုရုဒၶါ အာနႏၵာ ဘဂု ကိမိလတုိ႔သည္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ အေပါင္းအသင္း လက္တြဲေဖၚ သူငယ္ခ်င္း ကစားေဖၚ ကစား ဖက္မ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါ၏၊

တစ္ေန႔ ျမတ္စြာဘုရား အႏုပိယမည္ေသာ မလႅာမင္းတုိ႔၏ နိဂုံး သရက္ဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသုံး စံေနေတာ္မူခုုိက္ျဖစ္၏၊ ေ၀ဒက်မ္းတတ္ လကၡဏပညာရွင္မ်ားသည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကုိ ဘုရားေသာ္လည္း စၾကာ၀ေတးမင္းေသာ္လည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ဟု နိမိတ္ဖတ္စဥ္အခါက “ ေဆြေတာ္ရွစ္ေသာင္းတုိ႔သည္ စၾကာ၀ေတးမင္းျဖစ္ျဖစ္ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားပဲျဖစ္ျဖစ္ ခတိၱယ ပရိ သတ္ျဖင့္ ၀န္းရံၾကရမည္ဟု သေဘာတူခဲ့ၾက၏။ ယခု ဤေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ မင္းေဆြ မင္းမ်ိဳး မဟုတ္ၾကေလေယာင္တကားဟု ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ေျပာၾကေသာေၾကာင့္ သူတုိ႔ေျခာက္ ေယာက္သည္ ထီးနန္းစည္းစိန္ကုိစြန္႔၍ ရဟန္းျပဳခဲ့ၾက၏၊ ထုိအထဲတြင္ ေဒ၀ဒတၱလည္း တစ္ ေယာက္အပါအ၀င္ ျဖစ္၏၊

( ထုိနန္းကုိ စြန္႔နုိင္ျခင္း တနည္းအားျဖင့္ ကာမအာရုံမွ ထြက္ေျမာက္ျခင္းသည္ “ ေနကၡမဓာတ္ ”
ျဖစ္ပါ၏၊ထီးနန္းကုိ မခြဲႏုိင္ မခြါရက္ ျဖစ္မေနပဲ စြန္႔ပယ္နုိင္ျခင္းသည္ “ အေလာဘ” ဓာတ္ သေဘာျဖစ္ပါ၏ထုိဓာတ္မ်ားသည္ အမ်ားနည္းတူ ေဒ၀ဒတၱ၏သႏၱာန္၌လည္း ကိန္းေအာင္း ေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္ပါ၏။ )။

ဥပါလိဆတၱာသည္နွင့္အတူ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔ ရဟန္းျပဳပုံကုိ အနည္းငယ္ တင္ျပ ပါအုံးမည္။သက်ရာဇာျဖစ္ေသာ ဘဒိၵယ အႏုရုဒၶါ အာနႏၵာ ဘဂုကိမိလ ေဒ၀ဒတၱဟူေသာ မင္းညီ မင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ ဥပါလိဆတၱာသည္ႏွင့္အတူမင္းစည္းစိမ္ကို ခုနွစ္ ရက္ပတ္လုံး ခံစား စံစားၾကျပီးလွ်င္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ ( ဥယ်ာဥ္ကစား ) သြားသကဲ့သုိ႔ အဂၤါ ေလးပါးရွိေသာ စစ္တပ္ျဖင့္ျခံရံလွ်က္ ထြက္လာၾကရာ တုိင္းတစ္ပါးနယ္စပ္ေရာက္ေသာအခါ မင္းအာဏာျဖင့္ စစ္တပ္ ကုိ ျပန္ခုိင္းလုိက္ၾက၏၊

ထို႔ေနာက္ မိမိတုိ႔ ၀တ္ဆင္ထားေသာ မင္းညီမင္းသား လက္၀တ္ရတနာမွန္သမွ်ကုိ တစ္ခုမက်န္
ခြ်တ္ၾကျပီးလွ်င္ အထုပ္ၾကီးထုပ္လွ်က္ မိမိတုိ႔၏၊ အလုပ္အေၾကြး ဆတၱာသည္ ဥပါလိအား ေပး
လုိက္ၾက၏၊ ဥပါလိ အသင္လည္းပဲ ျပန္ေပေတာ့ ၊ ယခုေပးလုိက္ေသာ ရတနာမ်ားသည္ သင့္
အတြက္ ခ်မ္းခ်မ္းသာ အသက္ရွင္ေနနိုင္ဖုိ႔ လုံေလာက္ပါတယ္၊ ဥပါလိသည္ မင္းညီမင္းသား တုိ႔၏ေခ်ရင္း၌ ၀ပ္စင္းလွ်က္ ငိုေၾကြးေလ၏၊ သုိ႔ေသာ္ မင္းညီမင္းသားတုိ႔၏ အမိန္႔ကုိ မဖီဆန္ လို၍ ရတနာထုပ္ကုိ ယူကာ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ခဲ့ရ၏။ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ ေယာက္နွင့္ ဥပါလိဆတၱာသည္တု႔ိ ခြဲခြါတယ္ဆုိရင္ပဲ ေတာအုပ္ၾကီးသည္ ငုိေၾကြးသလို ေတာ ဟိန္းသံမ်ား ဆူညံသြားျခင္းႏွင့္ မဟာပထ၀ီတုန္လႈပ္ျခင္းမ်ားသည္ ထူးျခား အ့ံၾသဖြယ္ရာ ျဖစ္ ေပၚခဲ့ပါ၏၊ သုိ႔ေသာ္ ယင္းအျဖစ္အပ်က္ကို သတိမူမိသူကား နည္းပါးလွပါ၏။
ဥပါလိသည္ ျပန္လွည့္လာ၍ အနည္းငယ္ေရာက္ေသာ အခါ အေတြးတစ္ခ်က္ ေပၚလာ၏။ စ႑ာ ေခါ သာကိယာ - သာကီ၀င္ေတြဟာ ၾကမ္းတမ္းတယ္၊ မင္းသားေတြသတ္ျဖတ္ ညွင္းဆဲ ျပီး ရတနာေတြ ယူလာတယ္ထင္ျပီး ငါ့ကုိ သတ္ခ်င္လဲ သတ္နုိင္တယ္၊ ေနာက္ျပီး သာကီ ၀င္မင္းသားျဖစ္တဲ့ သူတုိ႔ေသာ္မွ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ မင္းစည္းစိမ္ကို ပယ္စြန္႔ျပီး အဖုိး အနဂၣ ထုိက္တန္လွေသာ ဤလက္၀တ္ရတနာတုိ႔ကုိ တံေတြးေပါက္ကဲ့သုိ႔ ပယ္စြန္႔ၾက၍ ရွင္ရဟန္း ျပဳႏုိင္ၾကေသး၏၊(သူတုိ႔၏ အလုပ္အေၾကြးျဖစ္ေသာ ) ငါသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ရတနာထုပ္ကုိ စြန္႔၍ ရဟန္း မျပဳ ႏုိင္ရအံ့နည္းဟု စဥ္းစား၍ရတနာထုပ္ကုိ ျဖည္၍ ရတနာတုိ႔ကုိ သစ္ပင္၌ ခ်ိတ္ဆြဲလွ်က္ “ အလုိ ရွိသူ ယူၾကေစ” ဟု ဟစ္ေအာ္ေျပာဆုိ၍ ရဟန္းျပဳရန္ ထြက္ခြါသြားေသာ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ ေယာက္ေနာက္သုိ႔ ေခ်ရာခံ၍လုိက္သြားေလေတာ့၏။ မင္းညီ မင္းသား မ်ားကို မွီေသာအခါ အဘယ့္ ေၾကာင့္ လုိက္လာသလဲဟုေမးေသာအခါ သူအေတြးေပါက္ပုံကုိ ေျပာျပျပီးလွ်င္ မိမိလည္း ရွင္ရဟန္းျပဳလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားေလေတာ့၏ ၊ ေဒ၀ဒတၱအပါအ၀င္ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ ဥပါလိ ဆတၱာသည္ႏွင့္အတူ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ထံသုိ႔ ဦးတည္၍ ခရီးဆက္္ၾကေလ၏။ဘုရားရွင္ ထံေတာ္ပါးသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ “ ျမတ္စြာ ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးေတြဟာ မာန္မာနၾကီးၾကပါ၏၊၊ဤဥပါလိသည္ တပည့္ ေတာ္တုိ႔၏ အလုပ္အေၾကြးျဖစ္ပါ၏၊ သူ႔ကုိ ေရွးဦးစြာ ရွင္ရဟန္းျပဳေပးပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ တုိ႔သည္ ဥပါလိကုိ ရွိခုိးျခင္းအရုိအေသ ျပဳျခင္းစသည္တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ၾက၍ မာန္မာနတရားဆုိးကိုး ဖ်က္ခ်ိဳးၾကပါမည္ဘုရား ” ယင္းသုိ႔ ေလွ်ာက္ထားၾကျပီး ဥပါလိကုိ ေရွးဦးစြာ ရွင္ရဟန္းျပဳေစ၍ ေနာက္မွ သူတုိ႔က ရွင္ရဟန္းျပဳၾက၏။

(သာသနာေတာ္၌ အသက္သည္ အဓိက မဟုတ္၊ ရဟန္းသိကၡာတည္ျခင္းသည္သာ အဓိက ျဖစ္၏ရဟန္းသိကၡာ အရင္တည္သူကုိ ေနာက္မွ တည္သူက အရုိအေသေပးရ၏။ တနည္း အားျဖင့္ ရဟန္းအရင္ျပဳသူကုိ ေနာက္မွျပဳသူက အရုိအေသ ေပးရ၏၊ ဥပါလိသည္ အရင္ ရဟန္းျပဳ၍ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္ထက္ အဓိသီလသိကၡာ အရင္တည္သူ ျဖစ္သြား၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရွင္သခင္ ျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ အရွင္ဥပါလိ ကုိ အရုိအေသျပဳရ၏)။

အရွင္ေဒ၀ဒတၱအပါအ၀င္ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္နွင့္ အရွင္ဥပါလိတုိ႔သည္ ရဟန္းျဖစ္
ၾကေသာအခါ ရဟန္းေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ရဟန္းတာ၀န္ေက်ေအာင္ လုိ္က္နာ ေနထုိင္ၾက၏
ရဟန္းသိကၡာကုိ လုံေအာင္ ထိမ္းၾက၍ ရဟန္းတာ၀န္ျဖစ္ေသာ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ကုိလည္း သင္ယူက်င့္ၾကံၾကသည္သာျဖစ္၏၊ တနည္းအားျဖင့္ ပရိယတ္ မကင္းေသာ ပဋိပတ္စနစ္ကုိ ဦးစားေပး၍ က်င့္သုံးၾက၏၊ ဤသို႔ျဖင့္ “ သီေလ ပတိ႒ာယ နေရာ သပေညာ၊ စိတၱံ ပညဥၥ ဘာ၀ေယ - သီလကို အေျခခံ၍ သမာဓိ ပညာကုိ ပြါးမ်ားၾကရာ ” အရွင္ဘဒိၵယသည္ ထုိရဟန္း ျပဳေသာ ၀ါတြင္းမွာပင္ “ ေတ၀ိဇၨ ” ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ၏။အရွင္ အႏုရုဒၶါသည္ ဒိဗၺစကၡဳအရာ သူမတူေအာင္ထူးခြ်န္၍ မဟာ၀ိတကၠသုတၱန္ကို နားၾကားရာရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ၏။(မူရင္းက )...အလင္းသစ္..ကပါ..

No comments:

Post a Comment