မိရုိးဖလာ ယုံၾကည္မႈ ( ဘာသာေရးကို ခပ္ေပါေပါ့ သေဘာထားသူ ) ပသာဒသဒၶါ၊
ရတနာသုံးပါးဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ သိ၍ ႏွစ္နွစ္ကားကား သက္၀င္ယုံၾကည္မႈ (ဘာသာတရား အေလးထား သူ) ၾသကပၸနသဒၶါ၊အရိယာမဂ္ဥာဏ္နွင့္ယွဥ္၍ ယုံၾကည္မႈ ( သစၥာတရား ထုိးထြင္းသိသူ ) အဓိဂမသဒၶါ၊ယင္းသုံးမ်ိဳးတြင္ သုဒတၱသည္ “ ဘုရားရွင္အေပၚ ” ဘာသာတရား အေပၚ အဓိဂမသဒၶါျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ယုံၾကည္သည့္အဆင့္အထိ ေရာက္သြားေပျပီး။
သူ၏ယုံၾကည္ခ်က္သည္ လူမႈေရး စီးပြါးေရး အိမ္ေထာင္ေရးစသည့္ မည့္သည့္ အေရးေၾကာင့္မွ ပ်က္စီးနုိင္ျခင္းမရွိေတာ့၊ေနာက္ဆုံးအေနအားျဖင့္ ဘာသာစြန္႔
မလား အသက္စြန္႔မလား ၾကိဳက္ရာေရြးဆုိလွ်င္ အသက္ကိုသာ စြန္႔မည္ ဘာသာ
တရားကိုေတာ့ လုံး၀ စြန္႔မည္မဟုတ္ေတာ့၊
သူသည္ ေသာတာပန္မွ်သာ ျဖစ္ေသး၍ ေနာက္ဘ၀ေျပာင္းရေပအုံးမည္၊ သို႔ေသာ္
ဘ၀ေတြ ဘယ္လုိေျပာင္းေျပာင္း ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းေျပာင္း ယုံၾကည္ခ်က္ကေတာ့
ေျပာင္းလဲသြားလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ဘ၀နွင့္ခ်ီ၍ပင္ ခုိင္ျမဲေသာ သဒၶါတရား သူရသြား
ေလျပီ။
သူ၏ ယုံၾကည္ခ်က္သည္ ေၾကာက္၍ ယုံၾကည္ျခင္းလည္း မဟုတ္၊ အေျပာေကာင္းလြန္း၍ ဟုတ္မ်ားဟုတ္ေလမလားဟု သံသယျဖင့္ ယုံၾကည္ျခင္း လည္းမဟုတ္၊ လူမ်ားစု ယုံၾကည္သည့္ဘာသာျဖစ္ရကား အမ်ားယုံလုိ႔ ယုံသည့္ ယုံၾကည္ျခင္းလည္း မဟုတ္၊ ရုပ္နာမ္ခႏၶာတုိ႔၏ သဘာ၀ဓမၼကုိ ကိုယ္တုိင္ထိုးထြင္း
သိရွိ၍ ယုံၾကည္ျခင္း ျဖစ္၏။ တနည္းအားျဖင့္ သမၼဳတိသစၥာကုိ ပရမတၳထိ ေရာက္
ေအာင္ အတြင္းသိ သိ၍ ယုံၾကည္ျခင္းျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သုဒတၱသည္ ႏႈတ္မွ ထုတ္ေဖၚ၍ပင္ ရွင္ေတာ္ဘုရားကုိ ေလွ်ာက္ထား
ေလေတာ့၏။
အရွင္ဘုရား ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ အလြန္နွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါ ေပ၏။ အရွင္ဘုရား ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ အလြန္နွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏။
ဥပမာထား၍ တပည့္ေတာ္ေလွ်ာက္ထားရလွ်င္ ေမွာက္ထားေသာ အုိးကုိ လွန္
ျပဘိသကဲ့သုိ႔ . တစ္စုံတစ္ခုျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းသည့္ပစၥည္းကုိ ဖြင့္လွစ္၍ ျပဘိသကဲ့သုိ႔ .
မ်က္စိလည္ လမ္းမွားသူအား လက္ကိုကိုင္ဆြဲ ဤလမ္းပဲဟု ညႊန္ျပသကဲ့သုိ႔
မ်က္စိအျမင္ရွိသူတုိ႔သည္ အဆင္းမ်ိဳးစုံ ( ရႈခင္းမ်ိဳးစုံ ) ကုိ ျမင္ၾကပါေစဟု ဆီးမီး
ကုိ ညွိထြန္းျပသကဲ့သုိ႔ ထုိ႔တူ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ အေၾကာင္းနည္း ပရိယာယ္မ်ားစြာတုို႔ျဖင့္ အရိယသစၥာတရား( ပရမတၱသစၥာ ) ကုိ ထင္ရွား သိသာေအာင္ ညြန္ျပေတာ္မူပါေပ၏။အ၀ိဇၨာကိုပယ္ရွား၍ ၀ိဇၨာနယ္ျခားသုိ႔
ေရာက္ေစေတာ္မူပါေပ၏။သံသရာတစ္ဖက္ကမ္းသို႔ တက္လွမ္းရန္ လက္ကမ္း
ေတာ္မူပါေပ၏။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ေက်းဇူေၾကာင့္ “ ပညာမ်က္လုံးနွင့္ သဒၶါ
လက္ရုံး ” တုိ႔ကို တပည့္ေတာ္ သုဒတၱ ေကာင္းစြာ ရရွိပါျပီဘုရား။
မဟာကရုဏာရွင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ (အရိယသစၥာ တရားကုိ ညႊန္ျပ၍ ဘ၀သံသရာမွ ထုတ္ေဆာင္ ကယ္တင္ေတာ္မူေသာ ) ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားကုိလည္းေကာင္း၊ (အပါယ္မက်ေအာင္ ေဆာင္ထားျခင္း၊ လူ႔ရြာနတ္ဌာန္နိဗၺာန္အထိ သုဂတိသုိ႔လည္း ေဆာင္ပုိ႔ျခင္းငွာစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေသာ) တရားေတာ္ျမတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ (အယူသီလ အက်င့္တူမွ်ေတာ္ မူၾကကုန္ေသာ) သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္အေပါင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ သိမွတ္ပါ၏အရွင္ဘုရား၊ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ ယေန႔မွစ၍ အသက္နွင့္ခႏၶာ တည္ရွိေနသမွ် ကာလပါတ္လုံး (ရာသက္ပန္ ) ဘုရားတပည့္ေတာ္ သုဒတၱကိို “ ဥပါသကာ ” ဟူ၍ အသိအမွတ္ ျပဳေတာ္မူပါဘုရား။
သုဒတၱ၏ ပင္ကုိယ္သဘာ၀စိတ္ဓါတ္သည္ပင္ ေပးခ်င္ကမ္းခ်င္ လွဴဒါန္းခ်င္
သည့္ (ဒါနာဘိရတာ - ေပးကမ္းမႈ၌ ေပ်ာ္ေမြ႔သူ ) ဗီဇမ်ိဳးေစ့ပါလာသူ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ လူအမ်ားက သူ႔ကုိ နာမည္ရင္းျဖစ္သည့္ သုဒတၱဟူေသာ နာမည္ကုိ မေခၚၾကပဲ ( အေျခမဲ့ အေနမဲ့ ဘ၀ယဲ့ေနသူမ်ားအား အျမဲ ထာ၀ရ အစားအေသာက္ ဖန္တီးေပးေနသူ ျဖစ္၍ ) အနာထပိဏ္ဟုပင္ ေခၚၾက၏။
အမွန္အားျဖင့္ ကုိးကြယ္ရာ မဲ့သူတုိ႔၏ အားထားရာသာ မဟုတ္၊ ေလာကအတြက္
လူထုအတြက္ လုိအပ္ရင္ လုိအပ္သလို လုိအပ္သည့္ေနရာ၌ လုိအပ္သေလာက္ ကူညီေထာက္ပန္႔ေနသူျဖစ္ပါ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္နွင့္တကြ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားကိုလည္း ဆြမ္းဆက္
ကပ္လွဴဒါန္းလုိစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းပင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို
ေလွ်ာက္ထားေလေတာ့၏။
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ ရဟန္းသံဃာနွင့္အတူ မနက္ဖန္၌ ျဖစ္လတၱံေသာ ပီတိ ပါေမာဇၨ ကုသုိလ္တရား တုိးပြါးေစရန္အလုိ႔ငွာ တပည့္ေတာ္၏ ဆြမ္းကုိ လက္ခံေတာ္မူ ပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းျဖင့္ လက္ခံေတာ္မူလုိက္၏။
သုဒတၱသည္ ျမတ္စြာဘုရား(ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းျခင့္ )လက္ခံေတာ္မူသည္ကုိ သိ၍ ေနရာထမွထကာ “ ေျခလက္ႏွဖူးတံေတာင္ဒူး ” ငါးခုအညီ အဥၹလီဂါရ၀ က်က်နန ရွိခုိး၍ လက္အုပ္ခ်ီ အရုိအေသျပဳကာ မိမိတည္းရာ ရာဇျဂိဳဟ္သူေဌး ( ေယာက္ဖ အိမ္သို႔ ) ျပန္လာ၏။
သူ၏ အျပန္လမ္းသည္ ေၾကာက္စိတ္မရွိ တြန္႔စိတ္မရွိ ရြန္႔စိတ္မရွိ၊ မနက္ဖန္ ဘ၀သံ
သရာမွ ကယ္မထုတ္တင္၍ “ ဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၦာ သီလဗၺတပရာမသ ဣႆာ မစ ၦရိယ ”
ဟူေသာ အကုုသုိလ္အညစ္အေၾကးကုိ သုတ္သင္သန္႔ရွင္းေပးေတာ္မူေသာ အနႏ ၱ
ေက်းဇူးရွင္ မဟာကရုဏာသခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဗုဒၶကုိ ေက်းဇူးဆပ္ေသာအားျဖင့္
ဆြမ္းဆက္ကပ္ရေပေတာ့မည္၊ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းရန္ က်န္ေနေသးသည့္
သံသရာခရီးအတြက္လည္း ဒါနရိကၡာထုပ္ အႏုဂါမိကဥစၥာကုိ သာသနာေတာ္၌ ျမႈပ္နွံခြင့္ ရေပေတာ့မည္၊မနက္ဖန္လွဴဖုိ႔ေရး ေတြး၍ ၀မ္းသာေနေသာ ပုဗၺေစတနာမ်ား
တစ္ဖြါးဖြါးပင္ ျဖစ္ေပၚေနေတာ့၏။
သုဒတၱသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ႔ႏွင့္တစ္ကြ ဆြမ္းစား
ပင့္ေလွ်ာက္ခဲ့သည့္သတင္းကုိ အိမ္ရွင္ ရာဇျဂိဳဟ္သူေဌး ၾကားသိရ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သုဒတၱကုိ သူေျပာၾကည့္၏ သုဒတၱ သင္ဟာ ဧည့္သည္ျဖစ္၏၊ သင့္အား
လုပ္ေဖၚကုိင္ဘက္အျဖစ္ အကူအညီရေအာင္ အိမ္ရွိလူမ်ားကုိ ကူညီခုိင္းမယ္ဟု
ေျပာ၏၊ သုဒတၱက လက္မခံေပ၊
အခုလို႔ ကူညီေပးမည္ဆုိတာကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊၊လိုအပ္ရင္လည္း ေျပာပါ့ မယ္၊ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အကူအညီ မလုိေသးပါ၊ က်ေနာ့မွာ လုပ္ေဖၚ ကုိင္ဖက္ ပါပါတယ္၊ သူတုိ႔ႏွင့္ပဲ ဘုရားအမႈးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္း
ပါမယ္ဟု ျပန္လည္ ေျပာျပ၏( သူ႔မွာ သြားေလရာ အသိုင္းအ၀ုိင္းပါ၏၊ေရာက္ေလရာ
မိတ္ေဆြမ်ား၏၊ သူကသာ ဘာလုပ္ခ်င္သည္ ေျပာလိုက္ ဘာမဆုိ ကူညီလုပ္ကုိင္ေပး
မည့္ လုပ္တတ္ကုိင္တတ္ အေျခြအရံက သူနားမွာ အရံသင့္၊ သူလူူမ်ား အေၾကာင္းကုိ သူ ေကာင္းေကာင္းသိ၏၊ယုံ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ရာဇျဂိဳဟ္သူေဌးလူရင္းသူ႔ေယာက္ကို
ပင္ ျငင္းပယ္လုိက္ျခင္းျဖစ္၏။
ရာဇျဂိဳဟ္သူေဌးသာမက၊ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ေန နိဂုံးသူေဌးကလည္း သုဒတၱ ဆြမ္းကပ္
မည့္အေၾကာင္း သတင္းၾကား၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္ သူလည္း အကူအညီေပးဖုို႔ကမ္းလွမ္း၏၊ သုဒတၱကား လက္မခံ၊ အကူအညီေပးမယ္ေျပာတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ လုိအပ္ရင္ေျပာပါ့မယ္ဟုသာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းျဖင့္ ျငင္းပယ္လုိက္ျပန္၏။
“ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ ပ႑၀ေတာင္ ဣသိဂိလိေတာင္ ေ၀ပုလႅေတာင္ ေ၀ဘာရေတာင္ ” ေတာင္ငါးလုံး ကာခုိ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕(မဂဓတုိင္း)၏ အရွင္သခင္ျဖစ္ေသာ ေသနိယမင္း
သည္လည္း သုဒတၱ ဘုရားအမႈးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္း
မည့္အေၾကာင္း သတင္းၾကား၏။(ေရြစင္ေရႊနွစ္ကဲ့သုိ႔ ၀ါ၀င္းေသာအဆင္းရွိေသာ ေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားက တေလးတစား နာမည္တပ္၍ “ ဗိမၺသာရမင္းဟုလည္း ေခၚၾက၏၊ျပည္သူကို တရားသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ေသာတာပန္ မင္းႀကီးျဖစ္၏)။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မင္းႀကိီးသည္လည္း သုဒတၱကို ( ဧည့္သည္ျဖစ္ေန၍ ) အကူေပးရန္ ကမ္းလွမ္းျပန္၏ ဘုရင္မင္းႀကီးကုိလည္း လက္မခံ ၊ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာ၍
ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔စြာပင္ ျငင္းပယ္လုိက္ျပန္၏၊(သုဒတၱသည္ အေပါင္းအသင္း မိတ္ေဆြ ၀င္ဆန္႔ရုံသာမက မင္းေပါက္စုိးေပါက္ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ဤေနရာ ၾကည့္၍လည္း သိနုိင္ပါ၏၊ ဤသည္မွာလည္း သူက ေလာကအတြက္ ေျခြသူျဖစ္၍ ေလာကကလည္း ျပန္လည္၍ ၀န္းရံၾကျခင္းျဖစ္ပါ၏၊
သုဒတၱသည္ ရာဇျဂိဳဟ္သူေဌးအိမ္မွာပင္ေန၍ မနက္ဖန္အတြက္ လုိအပ္သည္မ်ားကို
၀ယ္ခ်မ္းရန္ သူ႔လူမ်ားကို စီမံေန၏။သူ႔လူမ်ားသည္လည္း တက္ၾကြေနၾက၏၊သူတုိ႔၏
အေကာင္းဆုံးလက္ရာမ်ားကုိ သူတုိ႔ ျပခြင့္ရေပေတာ့မည္။
ဤသို႔ျဖင့္ နံနက္မုိးေသာက္ အလင္းသို႔ပင္ ေရာက္ခဲ့ေပျပီး၊ ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္မ်ားကုိ
လည္း အေကာင္းဆုံးလက္ရာ အသန္႔ရွင့္ဆုံးေသာ ျပင္ဆင္မႈတုိ႔ျဖင့္ ျပင္ဆင္၍
ျပီးေပျပီး။ မိမိတုိ႔နွင့္ သင့္ေတာ္မည့္ (က်န္းမာေရးအရ - သပၸါယျဖစ္မည့္ ) ဆြမ္းဟင္း မ်ားကုိ ဘုဥ္းေပးနုိင္ရန္ခ်ိဳခ်ဥ္ စပ္ငန္ ဖန္ခါး အရသာမ်ားလည္း စုံလင္လွ၏
ျမင္ရသူမ်ား လက္ဖ်ားခါယူရေလာက္ေအာင္ပင္ ဆြမ္းေဘာဇဥ္မ်ားကို စီမံ ျပင္ဆင္
ထားၾက၏၊ ျပင္ဆင္မႈ အားလုံးျပီးေသာ အခါ သုဒတၱသည္ သူကုိယ္တုိင္ပင္ သြားေရာက္၍ “ ျမတ္စြာဘုရား ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူရန္ အခ်ိန္တန္ပါျပီး၊ ဆြမ္းခဲဖြယ္
ေဘာဇဥ္မ်ား အားလုံးျပင္ဆင္၍ ျပီးပါျပီး ” ဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သကၤန္းကို ေကာင္းစြာ ၀တ္ရုံေတာ္မူျပီးလွ်င္္ သပိတ္သကၤန္းကို
ယူေဆာင္ေတာ္မူ၍ ရဟန္းသံဃာအေပါင္း ျခံရံံေတာ္မူလွ်က္ သုဒတၱတည္းခုိရာ ရာဇျဂိဳဟ္ သူေဌးအိမ္သုိ႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူကာ ခင္းထားအပ္ေသာ ေနရာ၌ သီ
တင္းသုံး ထုိင္ေနေတာ္မူ၏၊
သံဃာေတာ္မ်ား ေနရာအသီးသီး သီတင္းျပီးေသာ အခါ၌ သုဒတၱသည္ ဘုရားအမႈး
ရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္မ်ားအား မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ စီမံခ်က္ျပဳတ္၍ေၾကာ္ေလွာ္၍
ထားေသာ ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္တုိ႔ုိကုိဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေလေတာ့၏။ ရဟန္းေတာ္ မ်ားက ျပည့္စုံပါျပီ ေတာ္ပါျပီးဟု လက္ကာ၍ တားရေလာက္ေအာင္ထိ ကုိယ္တုိင္ ျပဳစုလုပ္ေကြ်း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္း၏။အားလုံးဆြမ္းဘုဥ္းေပးျခင္းကိစၥ ျပိီးေသာအခါ
သုဒတၱသည္ “ ေ၀းနီးေလညာ ျမင့္ရာေရွ႕ေနာက္ ” ဟူေသာ အျပစ္ေျခာက္ပါးလြတ္
ေသာ ေနရာ၌ ထိုိင္လွ်က္ လက္ဦခ်ီကာ ျမတ္စြာဘုရားအား “ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားနွင့္အတူ တပည့္ေတာ္တုိ႔၏ သာ၀တိၳ
ျပည္၌ ၀ါကပ္ျခင္း ၀ါဆုိျခင္းကို လက္ခံေတာ္မူပါအရွင္ဘုရား ” ဟု လက္ေလွ်ာက္ေလ
ေတာ့၏
ဂဟပတိ ( သုဒတၱကုိ - ေခၚျခင္းျဖစ္၏ ) “ ျမတ္စြာဘုရားတုိ႔သည္ ဆိတ္ျငိမ္ရာ၌ ေမြ႕ေလွ်ာ္ကုန္၏ ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဘုုန္းေတာ္ၾကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား သိပါျပီ၊ ေရွးဘုရားရွင္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ လာျခင္း
ေကာင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား သိပါျပီဟု ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားေလ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သုဒတၱအား တရားစကားျဖင့္ ( ပစၥဳပၸန္သံသရာ အက်ိဳးစီးပြါးကုိ )
သိျမင္ေစလွ်က္ ( တရားကုိ ) ေဆာက္တည္ေစကာ (တရားေတာ္ကို က်င့္သုံးလုိက္နာ
ရန္ ) ထက္သန္ရႊင္လန္းေစျပီး ျပန္လည္ၾကြသြားေတာ္မူ၏။
ရတနာသုံးပါးဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ သိ၍ ႏွစ္နွစ္ကားကား သက္၀င္ယုံၾကည္မႈ (ဘာသာတရား အေလးထား သူ) ၾသကပၸနသဒၶါ၊အရိယာမဂ္ဥာဏ္နွင့္ယွဥ္၍ ယုံၾကည္မႈ ( သစၥာတရား ထုိးထြင္းသိသူ ) အဓိဂမသဒၶါ၊ယင္းသုံးမ်ိဳးတြင္ သုဒတၱသည္ “ ဘုရားရွင္အေပၚ ” ဘာသာတရား အေပၚ အဓိဂမသဒၶါျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ယုံၾကည္သည့္အဆင့္အထိ ေရာက္သြားေပျပီး။
သူ၏ယုံၾကည္ခ်က္သည္ လူမႈေရး စီးပြါးေရး အိမ္ေထာင္ေရးစသည့္ မည့္သည့္ အေရးေၾကာင့္မွ ပ်က္စီးနုိင္ျခင္းမရွိေတာ့၊ေနာက္ဆုံးအေနအားျဖင့္ ဘာသာစြန္႔
မလား အသက္စြန္႔မလား ၾကိဳက္ရာေရြးဆုိလွ်င္ အသက္ကိုသာ စြန္႔မည္ ဘာသာ
တရားကိုေတာ့ လုံး၀ စြန္႔မည္မဟုတ္ေတာ့၊
သူသည္ ေသာတာပန္မွ်သာ ျဖစ္ေသး၍ ေနာက္ဘ၀ေျပာင္းရေပအုံးမည္၊ သို႔ေသာ္
ဘ၀ေတြ ဘယ္လုိေျပာင္းေျပာင္း ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းေျပာင္း ယုံၾကည္ခ်က္ကေတာ့
ေျပာင္းလဲသြားလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ဘ၀နွင့္ခ်ီ၍ပင္ ခုိင္ျမဲေသာ သဒၶါတရား သူရသြား
ေလျပီ။
သူ၏ ယုံၾကည္ခ်က္သည္ ေၾကာက္၍ ယုံၾကည္ျခင္းလည္း မဟုတ္၊ အေျပာေကာင္းလြန္း၍ ဟုတ္မ်ားဟုတ္ေလမလားဟု သံသယျဖင့္ ယုံၾကည္ျခင္း လည္းမဟုတ္၊ လူမ်ားစု ယုံၾကည္သည့္ဘာသာျဖစ္ရကား အမ်ားယုံလုိ႔ ယုံသည့္ ယုံၾကည္ျခင္းလည္း မဟုတ္၊ ရုပ္နာမ္ခႏၶာတုိ႔၏ သဘာ၀ဓမၼကုိ ကိုယ္တုိင္ထိုးထြင္း
သိရွိ၍ ယုံၾကည္ျခင္း ျဖစ္၏။ တနည္းအားျဖင့္ သမၼဳတိသစၥာကုိ ပရမတၳထိ ေရာက္
ေအာင္ အတြင္းသိ သိ၍ ယုံၾကည္ျခင္းျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သုဒတၱသည္ ႏႈတ္မွ ထုတ္ေဖၚ၍ပင္ ရွင္ေတာ္ဘုရားကုိ ေလွ်ာက္ထား
ေလေတာ့၏။
အရွင္ဘုရား ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ အလြန္နွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါ ေပ၏။ အရွင္ဘုရား ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ အလြန္နွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏။
ဥပမာထား၍ တပည့္ေတာ္ေလွ်ာက္ထားရလွ်င္ ေမွာက္ထားေသာ အုိးကုိ လွန္
ျပဘိသကဲ့သုိ႔ . တစ္စုံတစ္ခုျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းသည့္ပစၥည္းကုိ ဖြင့္လွစ္၍ ျပဘိသကဲ့သုိ႔ .
မ်က္စိလည္ လမ္းမွားသူအား လက္ကိုကိုင္ဆြဲ ဤလမ္းပဲဟု ညႊန္ျပသကဲ့သုိ႔
မ်က္စိအျမင္ရွိသူတုိ႔သည္ အဆင္းမ်ိဳးစုံ ( ရႈခင္းမ်ိဳးစုံ ) ကုိ ျမင္ၾကပါေစဟု ဆီးမီး
ကုိ ညွိထြန္းျပသကဲ့သုိ႔ ထုိ႔တူ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ အေၾကာင္းနည္း ပရိယာယ္မ်ားစြာတုို႔ျဖင့္ အရိယသစၥာတရား( ပရမတၱသစၥာ ) ကုိ ထင္ရွား သိသာေအာင္ ညြန္ျပေတာ္မူပါေပ၏။အ၀ိဇၨာကိုပယ္ရွား၍ ၀ိဇၨာနယ္ျခားသုိ႔
ေရာက္ေစေတာ္မူပါေပ၏။သံသရာတစ္ဖက္ကမ္းသို႔ တက္လွမ္းရန္ လက္ကမ္း
ေတာ္မူပါေပ၏။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ေက်းဇူေၾကာင့္ “ ပညာမ်က္လုံးနွင့္ သဒၶါ
လက္ရုံး ” တုိ႔ကို တပည့္ေတာ္ သုဒတၱ ေကာင္းစြာ ရရွိပါျပီဘုရား။
မဟာကရုဏာရွင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ (အရိယသစၥာ တရားကုိ ညႊန္ျပ၍ ဘ၀သံသရာမွ ထုတ္ေဆာင္ ကယ္တင္ေတာ္မူေသာ ) ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားကုိလည္းေကာင္း၊ (အပါယ္မက်ေအာင္ ေဆာင္ထားျခင္း၊ လူ႔ရြာနတ္ဌာန္နိဗၺာန္အထိ သုဂတိသုိ႔လည္း ေဆာင္ပုိ႔ျခင္းငွာစြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေသာ) တရားေတာ္ျမတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ (အယူသီလ အက်င့္တူမွ်ေတာ္ မူၾကကုန္ေသာ) သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္အေပါင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ သိမွတ္ပါ၏အရွင္ဘုရား၊ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ ယေန႔မွစ၍ အသက္နွင့္ခႏၶာ တည္ရွိေနသမွ် ကာလပါတ္လုံး (ရာသက္ပန္ ) ဘုရားတပည့္ေတာ္ သုဒတၱကိို “ ဥပါသကာ ” ဟူ၍ အသိအမွတ္ ျပဳေတာ္မူပါဘုရား။
သုဒတၱ၏ ပင္ကုိယ္သဘာ၀စိတ္ဓါတ္သည္ပင္ ေပးခ်င္ကမ္းခ်င္ လွဴဒါန္းခ်င္
သည့္ (ဒါနာဘိရတာ - ေပးကမ္းမႈ၌ ေပ်ာ္ေမြ႔သူ ) ဗီဇမ်ိဳးေစ့ပါလာသူ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ လူအမ်ားက သူ႔ကုိ နာမည္ရင္းျဖစ္သည့္ သုဒတၱဟူေသာ နာမည္ကုိ မေခၚၾကပဲ ( အေျခမဲ့ အေနမဲ့ ဘ၀ယဲ့ေနသူမ်ားအား အျမဲ ထာ၀ရ အစားအေသာက္ ဖန္တီးေပးေနသူ ျဖစ္၍ ) အနာထပိဏ္ဟုပင္ ေခၚၾက၏။
အမွန္အားျဖင့္ ကုိးကြယ္ရာ မဲ့သူတုိ႔၏ အားထားရာသာ မဟုတ္၊ ေလာကအတြက္
လူထုအတြက္ လုိအပ္ရင္ လုိအပ္သလို လုိအပ္သည့္ေနရာ၌ လုိအပ္သေလာက္ ကူညီေထာက္ပန္႔ေနသူျဖစ္ပါ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္နွင့္တကြ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားကိုလည္း ဆြမ္းဆက္
ကပ္လွဴဒါန္းလုိစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းပင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို
ေလွ်ာက္ထားေလေတာ့၏။
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ ရဟန္းသံဃာနွင့္အတူ မနက္ဖန္၌ ျဖစ္လတၱံေသာ ပီတိ ပါေမာဇၨ ကုသုိလ္တရား တုိးပြါးေစရန္အလုိ႔ငွာ တပည့္ေတာ္၏ ဆြမ္းကုိ လက္ခံေတာ္မူ ပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းျဖင့္ လက္ခံေတာ္မူလုိက္၏။
သုဒတၱသည္ ျမတ္စြာဘုရား(ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းျခင့္ )လက္ခံေတာ္မူသည္ကုိ သိ၍ ေနရာထမွထကာ “ ေျခလက္ႏွဖူးတံေတာင္ဒူး ” ငါးခုအညီ အဥၹလီဂါရ၀ က်က်နန ရွိခုိး၍ လက္အုပ္ခ်ီ အရုိအေသျပဳကာ မိမိတည္းရာ ရာဇျဂိဳဟ္သူေဌး ( ေယာက္ဖ အိမ္သို႔ ) ျပန္လာ၏။
သူ၏ အျပန္လမ္းသည္ ေၾကာက္စိတ္မရွိ တြန္႔စိတ္မရွိ ရြန္႔စိတ္မရွိ၊ မနက္ဖန္ ဘ၀သံ
သရာမွ ကယ္မထုတ္တင္၍ “ ဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၦာ သီလဗၺတပရာမသ ဣႆာ မစ ၦရိယ ”
ဟူေသာ အကုုသုိလ္အညစ္အေၾကးကုိ သုတ္သင္သန္႔ရွင္းေပးေတာ္မူေသာ အနႏ ၱ
ေက်းဇူးရွင္ မဟာကရုဏာသခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဗုဒၶကုိ ေက်းဇူးဆပ္ေသာအားျဖင့္
ဆြမ္းဆက္ကပ္ရေပေတာ့မည္၊ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းရန္ က်န္ေနေသးသည့္
သံသရာခရီးအတြက္လည္း ဒါနရိကၡာထုပ္ အႏုဂါမိကဥစၥာကုိ သာသနာေတာ္၌ ျမႈပ္နွံခြင့္ ရေပေတာ့မည္၊မနက္ဖန္လွဴဖုိ႔ေရး ေတြး၍ ၀မ္းသာေနေသာ ပုဗၺေစတနာမ်ား
တစ္ဖြါးဖြါးပင္ ျဖစ္ေပၚေနေတာ့၏။
သုဒတၱသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ႔ႏွင့္တစ္ကြ ဆြမ္းစား
ပင့္ေလွ်ာက္ခဲ့သည့္သတင္းကုိ အိမ္ရွင္ ရာဇျဂိဳဟ္သူေဌး ၾကားသိရ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သုဒတၱကုိ သူေျပာၾကည့္၏ သုဒတၱ သင္ဟာ ဧည့္သည္ျဖစ္၏၊ သင့္အား
လုပ္ေဖၚကုိင္ဘက္အျဖစ္ အကူအညီရေအာင္ အိမ္ရွိလူမ်ားကုိ ကူညီခုိင္းမယ္ဟု
ေျပာ၏၊ သုဒတၱက လက္မခံေပ၊
အခုလို႔ ကူညီေပးမည္ဆုိတာကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊၊လိုအပ္ရင္လည္း ေျပာပါ့ မယ္၊ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အကူအညီ မလုိေသးပါ၊ က်ေနာ့မွာ လုပ္ေဖၚ ကုိင္ဖက္ ပါပါတယ္၊ သူတုိ႔ႏွင့္ပဲ ဘုရားအမႈးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္း
ပါမယ္ဟု ျပန္လည္ ေျပာျပ၏( သူ႔မွာ သြားေလရာ အသိုင္းအ၀ုိင္းပါ၏၊ေရာက္ေလရာ
မိတ္ေဆြမ်ား၏၊ သူကသာ ဘာလုပ္ခ်င္သည္ ေျပာလိုက္ ဘာမဆုိ ကူညီလုပ္ကုိင္ေပး
မည့္ လုပ္တတ္ကုိင္တတ္ အေျခြအရံက သူနားမွာ အရံသင့္၊ သူလူူမ်ား အေၾကာင္းကုိ သူ ေကာင္းေကာင္းသိ၏၊ယုံ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ရာဇျဂိဳဟ္သူေဌးလူရင္းသူ႔ေယာက္ကို
ပင္ ျငင္းပယ္လုိက္ျခင္းျဖစ္၏။
ရာဇျဂိဳဟ္သူေဌးသာမက၊ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ေန နိဂုံးသူေဌးကလည္း သုဒတၱ ဆြမ္းကပ္
မည့္အေၾကာင္း သတင္းၾကား၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္ သူလည္း အကူအညီေပးဖုို႔ကမ္းလွမ္း၏၊ သုဒတၱကား လက္မခံ၊ အကူအညီေပးမယ္ေျပာတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ လုိအပ္ရင္ေျပာပါ့မယ္ဟုသာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းျဖင့္ ျငင္းပယ္လုိက္ျပန္၏။
“ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ ပ႑၀ေတာင္ ဣသိဂိလိေတာင္ ေ၀ပုလႅေတာင္ ေ၀ဘာရေတာင္ ” ေတာင္ငါးလုံး ကာခုိ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕(မဂဓတုိင္း)၏ အရွင္သခင္ျဖစ္ေသာ ေသနိယမင္း
သည္လည္း သုဒတၱ ဘုရားအမႈးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္း
မည့္အေၾကာင္း သတင္းၾကား၏။(ေရြစင္ေရႊနွစ္ကဲ့သုိ႔ ၀ါ၀င္းေသာအဆင္းရွိေသာ ေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားက တေလးတစား နာမည္တပ္၍ “ ဗိမၺသာရမင္းဟုလည္း ေခၚၾက၏၊ျပည္သူကို တရားသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ေသာတာပန္ မင္းႀကီးျဖစ္၏)။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မင္းႀကိီးသည္လည္း သုဒတၱကို ( ဧည့္သည္ျဖစ္ေန၍ ) အကူေပးရန္ ကမ္းလွမ္းျပန္၏ ဘုရင္မင္းႀကီးကုိလည္း လက္မခံ ၊ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာ၍
ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔စြာပင္ ျငင္းပယ္လုိက္ျပန္၏၊(သုဒတၱသည္ အေပါင္းအသင္း မိတ္ေဆြ ၀င္ဆန္႔ရုံသာမက မင္းေပါက္စုိးေပါက္ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ဤေနရာ ၾကည့္၍လည္း သိနုိင္ပါ၏၊ ဤသည္မွာလည္း သူက ေလာကအတြက္ ေျခြသူျဖစ္၍ ေလာကကလည္း ျပန္လည္၍ ၀န္းရံၾကျခင္းျဖစ္ပါ၏၊
သုဒတၱသည္ ရာဇျဂိဳဟ္သူေဌးအိမ္မွာပင္ေန၍ မနက္ဖန္အတြက္ လုိအပ္သည္မ်ားကို
၀ယ္ခ်မ္းရန္ သူ႔လူမ်ားကို စီမံေန၏။သူ႔လူမ်ားသည္လည္း တက္ၾကြေနၾက၏၊သူတုိ႔၏
အေကာင္းဆုံးလက္ရာမ်ားကုိ သူတုိ႔ ျပခြင့္ရေပေတာ့မည္။
ဤသို႔ျဖင့္ နံနက္မုိးေသာက္ အလင္းသို႔ပင္ ေရာက္ခဲ့ေပျပီး၊ ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္မ်ားကုိ
လည္း အေကာင္းဆုံးလက္ရာ အသန္႔ရွင့္ဆုံးေသာ ျပင္ဆင္မႈတုိ႔ျဖင့္ ျပင္ဆင္၍
ျပီးေပျပီး။ မိမိတုိ႔နွင့္ သင့္ေတာ္မည့္ (က်န္းမာေရးအရ - သပၸါယျဖစ္မည့္ ) ဆြမ္းဟင္း မ်ားကုိ ဘုဥ္းေပးနုိင္ရန္ခ်ိဳခ်ဥ္ စပ္ငန္ ဖန္ခါး အရသာမ်ားလည္း စုံလင္လွ၏
ျမင္ရသူမ်ား လက္ဖ်ားခါယူရေလာက္ေအာင္ပင္ ဆြမ္းေဘာဇဥ္မ်ားကို စီမံ ျပင္ဆင္
ထားၾက၏၊ ျပင္ဆင္မႈ အားလုံးျပီးေသာ အခါ သုဒတၱသည္ သူကုိယ္တုိင္ပင္ သြားေရာက္၍ “ ျမတ္စြာဘုရား ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူရန္ အခ်ိန္တန္ပါျပီး၊ ဆြမ္းခဲဖြယ္
ေဘာဇဥ္မ်ား အားလုံးျပင္ဆင္၍ ျပီးပါျပီး ” ဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သကၤန္းကို ေကာင္းစြာ ၀တ္ရုံေတာ္မူျပီးလွ်င္္ သပိတ္သကၤန္းကို
ယူေဆာင္ေတာ္မူ၍ ရဟန္းသံဃာအေပါင္း ျခံရံံေတာ္မူလွ်က္ သုဒတၱတည္းခုိရာ ရာဇျဂိဳဟ္ သူေဌးအိမ္သုိ႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူကာ ခင္းထားအပ္ေသာ ေနရာ၌ သီ
တင္းသုံး ထုိင္ေနေတာ္မူ၏၊
သံဃာေတာ္မ်ား ေနရာအသီးသီး သီတင္းျပီးေသာ အခါ၌ သုဒတၱသည္ ဘုရားအမႈး
ရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္မ်ားအား မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ စီမံခ်က္ျပဳတ္၍ေၾကာ္ေလွာ္၍
ထားေသာ ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္တုိ႔ုိကုိဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေလေတာ့၏။ ရဟန္းေတာ္ မ်ားက ျပည့္စုံပါျပီ ေတာ္ပါျပီးဟု လက္ကာ၍ တားရေလာက္ေအာင္ထိ ကုိယ္တုိင္ ျပဳစုလုပ္ေကြ်း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္း၏။အားလုံးဆြမ္းဘုဥ္းေပးျခင္းကိစၥ ျပိီးေသာအခါ
သုဒတၱသည္ “ ေ၀းနီးေလညာ ျမင့္ရာေရွ႕ေနာက္ ” ဟူေသာ အျပစ္ေျခာက္ပါးလြတ္
ေသာ ေနရာ၌ ထိုိင္လွ်က္ လက္ဦခ်ီကာ ျမတ္စြာဘုရားအား “ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားနွင့္အတူ တပည့္ေတာ္တုိ႔၏ သာ၀တိၳ
ျပည္၌ ၀ါကပ္ျခင္း ၀ါဆုိျခင္းကို လက္ခံေတာ္မူပါအရွင္ဘုရား ” ဟု လက္ေလွ်ာက္ေလ
ေတာ့၏
ဂဟပတိ ( သုဒတၱကုိ - ေခၚျခင္းျဖစ္၏ ) “ ျမတ္စြာဘုရားတုိ႔သည္ ဆိတ္ျငိမ္ရာ၌ ေမြ႕ေလွ်ာ္ကုန္၏ ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဘုုန္းေတာ္ၾကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား သိပါျပီ၊ ေရွးဘုရားရွင္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ လာျခင္း
ေကာင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား သိပါျပီဟု ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားေလ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သုဒတၱအား တရားစကားျဖင့္ ( ပစၥဳပၸန္သံသရာ အက်ိဳးစီးပြါးကုိ )
သိျမင္ေစလွ်က္ ( တရားကုိ ) ေဆာက္တည္ေစကာ (တရားေတာ္ကို က်င့္သုံးလုိက္နာ
ရန္ ) ထက္သန္ရႊင္လန္းေစျပီး ျပန္လည္ၾကြသြားေတာ္မူ၏။
No comments:
Post a Comment