ေကာသမၹီျမိဳ႕ေဃာသိတာရံုေက်ာင္းေတာ္၌ ၀ိနည္းဓိုရ္ဦးေဆာင္ေသာရဟန္းက ၅၀၀ ဓမၼကထိကဦးေဆာင္ေသာရဟန္းက ၅၀၀ စုစုေပါင္း သံဃာေပါင္း ၁၀၀၀ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္.။အခ်င္းခ်င္းညီညြတ္ၾက၏။ စည္းလံုးၾက၏.။သို႕ျဖစ္၍ၾကည္ညိဳဖြယ္ရွီလွ၏။ေကာသမၹီျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားတို႕၏ ေကာင္းမွဳကိုစိုက္ပ်ိဳးရာလယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္ျဖစ္၏။ေကာင္းမွဳကိုလယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္ျဖစ္ျခင္းကို.ပုညေခတၱ ဟု ဆိုလိုသည္။။
ေဃာသိတာရံုေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၌ သံဃာ ၁၀၀၀ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္..။တေန႔တြင္ သံဃာအခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္.၂ ၾကိမ္တိုင္တိုင္ေစလႊတ္၍မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔သည္..သို႔ေသာ္.အခ်င္းခ်င္းညီညြတ္မွဳက မရခဲ႔..မရျခင္းေၾကာင္႔ ၃ၾကိမ္ေျမာက္မွာ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ၾကြေတာ္မူျပီးပညတ္သင္႔သည္ကိုပညတ္ျပီးညီညြတ္ေစ၏။ေနာက္တၾကိမ္ျပန္လည္ခိုက္ရန္အျငင္းပြားဟု ၾကားေတာ္မူ၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဒုတိယအၾကိမ္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ၾကြေတာ္မူျပီး…
ခ်စ္သားတို႔….ခိုက္ရန္ကြဲျပားျငင္းခံုၾကျခင္းသည္ အက်ိဳးမဲ႔ကိုျပဳတတ္ကုန္၏.။ခိုက္ရနျ္ျပဳျခင္းကိုမွီ၍ ႏွံစုတ္ငွက္မသည္ ဆင္ေျပာင္ၾကီးကိုပင္အသက္ကုန္ျခင္းသို႔ေရာက္ေစဘူးျပီ..ဟု လဋဳကိက ဇာတ္ကို၎ ျငင္းခံုကြဲျပားျငင္းခံုကြဲျပားျခင္းေၾကာင္႔မ်ားစြာေသာ ငံုးငွက္တို႔ကိုအသက္ကုန္ရေသာ၀ဋ႗က ဇာတ္ေတာ္ကို၎ေဟာေတာ္မူ၏..။။ထိုသို႕ေဟာေတာ္မူေသာ္လည္း.ေကာသမၹီျမိဳ႕ေဃာသိတာရံုေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၍ အုပ္စု ၂ အုပ္စုရွိသံဃာေတာ္တို႕သည္ျမတ္စြာဘုရား၏အဆံုးအမကိုမခံယူပဲျငင္းခံုျမဲျင္းခံုလ်က္ပင္ရွိၾက၏ ။ေနာက္ဆံုး၌ ျင္းခံုကြဲျပားခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားျခင္းမျပဳဘဲ အခ်င္းခ်င္းစည္းလံုးညီညြတ္မွဳေၾကာင္႔မင္းစည္းစိမ္ကိုရရွိေသာ..ဒီဃီတိေကာသလမင္းၾကီး၏သားေတာ္ဒီဃာ၀ုမင္းသားအေၾကာင္းကိုေဟာေတာ္မူျပန္၏..။သို႔ေသာ္လည္း..ထိုပဋိပကၡကားမျငိမ္းခဲ႔ေပ.။။
အရိုင္းနဲ႔အယဥ္ သို႕မဟုတ္ ကုသိုလ္ႏွင္႔အကုသိုလ္.
ပုထုဇဥ္တို႔၏ သႏၱာန္၍ကုသိုလ္ႏွင္႔အကုသိုလ္တို႔သည္အခြင္႔သင္႔သလိုျဖစ္ၾကေလရာ အကုသိုလ္ျဖစ္ခ်ိန္တြင္ လူသည္ တိရစၦာန္သဖြယ္ျဖစ္၏။တိရစၦာန္စိတ္ေပါက္၏။တိရစၦာန္လိုရိုင္းျပ၏။အတၱဆန္၏.။သည္းမခံ.ခြင္႔မလႊတ္။ထို႔ေၾကာင္႔လူသည္ ေမ်ာက္မွဆင္းသက္လာ၏ ဆိုေသာ အဆိုသည္အက်င္႔သိကၡာရွဳေထာင္႔မွၾကည္႔လ်ွင္မွန္၏။။ကုသိုလ္ျဖစ္ပြားခ်ိန္၌မူ.ျဗဟၼာသဖြယ္ျဖစ္၏.။ယဥ္ေက်း၏။။အတၱမဆန္ ျဗဟၼစိုရ္တရားႏွင္႔အညီက်င္႔၏။သည္းခံ၏။။ခြင္႔လႊတ္၏.။ထို႔ေၾကာင္႔လူသည္ျဗဟၼာမွဆင္းသက္၏ ဟူေသာအဆိုသည္.အက်င္႔သိကၡာရွဳေထာင္႔မွၾကည္႔လ်ွင္မွန္၏။…။ထို႔ေၾကာင္႔ ရဟန္း ၁၀၀၀ တို႕သည္ ပုထုဇဥ္ျဖစ္သည္႔အေလွွ်ာက္.ရိုင္း၏.။သည္းမခံ ျမတ္စြာဘုရားစကားကိုေသာ္မွ မလိုက္နာၾက.။အရိုင္းႏွင္႔အယဥ္.သို႕မဟုတ္ အကုသိုလ္ႏွင္႔ကုသိုလ္တို႕တြင္အရိုင္းသို႔မဟုတ္အကုသိုလ္က..အယဥ္သို႔မဟုတ္ကုသိုလ္အေပၚ၌မည္မွ်ပင္ေအာင္ပြဲခံေစကာမူ ထိုေအာင္ပြဲသည္ထာ၀ရေအာင္ပြဲမဟုတ္.ေခတၱမွ်သာ။။ဗုဒၵေဒသနာေတာ္အရထာ၀ရေအာင္ပြဲခံနိဳင္ေသာစိတ္ကားကုသိုလ္စိတ္တည္း။။ဤသို႕ကုသိုလ္စိတ္ကအကုသိုလ္စိတ္အေပၚထာ၀ရေအာင္ပြဲခံျခင္းကို( အရိယာ )ျဖစ္သြားျပီဟူ၍ဆိုေပသည္.။ထို႔ေၾကာင္႔ဓမၼႏွင္႔အဓမၼ တို႕တြင္ဓမၼသည္အေၾကာင္းမညီညြတ္၍ မည္မွ်ပင္ရွံဳးေစကာမူေနာက္ဆံုးတေန႔၌ဓမၼသည္အဓမၼအေပၚမလြဲမေသြထာ၀ရေအာင္ပြဲကိုရနိဳင္မည္သာျဖစ္၏။
ဤ သေဘာကိုသိေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရားသည္.ေကာသမၹီျမိဳ႕မွေဃာသိတာရံုေက်ာင္းတိုက္ေတာ္ၾကီးမွရဟန္း.
၁၀၀၀ ကို စြန္႔၍ပါလိေထယ်ကေတာအုပ္သို႔ၾကြေတာ္မူျပီးတပါးထည္းသီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏.။ထိုေတာအုပ္၌ ပါလိေလယ်က ဆင္မင္းသည္ျမတ္စြာဘုရားအားလုပ္ေက်ြး၏။မကၠဋေမ်ာက္သည္လည္းလုပ္ေက်ြးျပဳစု၏.ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆင္ႏွင္႔ေမ်ာက္တို႔၏ ျပဳစုလုပ္ေက်ြးမွဳကိုခံယူကာ တပါးထည္းခ်မ္းသာစြာသီတင္းသံုးေနခဲ႔၏.။။
ေဃာသိတာရံုေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၌ သံဃာ ၁၀၀၀ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္..။တေန႔တြင္ သံဃာအခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္.၂ ၾကိမ္တိုင္တိုင္ေစလႊတ္၍မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔သည္..သို႔ေသာ္.အခ်င္းခ်င္းညီညြတ္မွဳက မရခဲ႔..မရျခင္းေၾကာင္႔ ၃ၾကိမ္ေျမာက္မွာ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ၾကြေတာ္မူျပီးပညတ္သင္႔သည္ကိုပညတ္ျပီးညီညြတ္ေစ၏။ေနာက္တၾကိမ္ျပန္လည္ခိုက္ရန္အျငင္းပြားဟု ၾကားေတာ္မူ၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဒုတိယအၾကိမ္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ၾကြေတာ္မူျပီး…
ခ်စ္သားတို႔….ခိုက္ရန္ကြဲျပားျငင္းခံုၾကျခင္းသည္ အက်ိဳးမဲ႔ကိုျပဳတတ္ကုန္၏.။ခိုက္ရနျ္ျပဳျခင္းကိုမွီ၍ ႏွံစုတ္ငွက္မသည္ ဆင္ေျပာင္ၾကီးကိုပင္အသက္ကုန္ျခင္းသို႔ေရာက္ေစဘူးျပီ..ဟု လဋဳကိက ဇာတ္ကို၎ ျငင္းခံုကြဲျပားျငင္းခံုကြဲျပားျခင္းေၾကာင္႔မ်ားစြာေသာ ငံုးငွက္တို႔ကိုအသက္ကုန္ရေသာ၀ဋ႗က ဇာတ္ေတာ္ကို၎ေဟာေတာ္မူ၏..။။ထိုသို႕ေဟာေတာ္မူေသာ္လည္း.ေကာသမၹီျမိဳ႕ေဃာသိတာရံုေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၍ အုပ္စု ၂ အုပ္စုရွိသံဃာေတာ္တို႕သည္ျမတ္စြာဘုရား၏အဆံုးအမကိုမခံယူပဲျငင္းခံုျမဲျင္းခံုလ်က္ပင္ရွိၾက၏ ။ေနာက္ဆံုး၌ ျင္းခံုကြဲျပားခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားျခင္းမျပဳဘဲ အခ်င္းခ်င္းစည္းလံုးညီညြတ္မွဳေၾကာင္႔မင္းစည္းစိမ္ကိုရရွိေသာ..ဒီဃီတိေကာသလမင္းၾကီး၏သားေတာ္ဒီဃာ၀ုမင္းသားအေၾကာင္းကိုေဟာေတာ္မူျပန္၏..။သို႔ေသာ္လည္း..ထိုပဋိပကၡကားမျငိမ္းခဲ႔ေပ.။။
အရိုင္းနဲ႔အယဥ္ သို႕မဟုတ္ ကုသိုလ္ႏွင္႔အကုသိုလ္.
ပုထုဇဥ္တို႔၏ သႏၱာန္၍ကုသိုလ္ႏွင္႔အကုသိုလ္တို႔သည္အခြင္႔သင္႔သလိုျဖစ္ၾကေလရာ အကုသိုလ္ျဖစ္ခ်ိန္တြင္ လူသည္ တိရစၦာန္သဖြယ္ျဖစ္၏။တိရစၦာန္စိတ္ေပါက္၏။တိရစၦာန္လိုရိုင္းျပ၏။အတၱဆန္၏.။သည္းမခံ.ခြင္႔မလႊတ္။ထို႔ေၾကာင္႔လူသည္ ေမ်ာက္မွဆင္းသက္လာ၏ ဆိုေသာ အဆိုသည္အက်င္႔သိကၡာရွဳေထာင္႔မွၾကည္႔လ်ွင္မွန္၏။။ကုသိုလ္ျဖစ္ပြားခ်ိန္၌မူ.ျဗဟၼာသဖြယ္ျဖစ္၏.။ယဥ္ေက်း၏။။အတၱမဆန္ ျဗဟၼစိုရ္တရားႏွင္႔အညီက်င္႔၏။သည္းခံ၏။။ခြင္႔လႊတ္၏.။ထို႔ေၾကာင္႔လူသည္ျဗဟၼာမွဆင္းသက္၏ ဟူေသာအဆိုသည္.အက်င္႔သိကၡာရွဳေထာင္႔မွၾကည္႔လ်ွင္မွန္၏။…။ထို႔ေၾကာင္႔ ရဟန္း ၁၀၀၀ တို႕သည္ ပုထုဇဥ္ျဖစ္သည္႔အေလွွ်ာက္.ရိုင္း၏.။သည္းမခံ ျမတ္စြာဘုရားစကားကိုေသာ္မွ မလိုက္နာၾက.။အရိုင္းႏွင္႔အယဥ္.သို႕မဟုတ္ အကုသိုလ္ႏွင္႔ကုသိုလ္တို႕တြင္အရိုင္းသို႔မဟုတ္အကုသိုလ္က..အယဥ္သို႔မဟုတ္ကုသိုလ္အေပၚ၌မည္မွ်ပင္ေအာင္ပြဲခံေစကာမူ ထိုေအာင္ပြဲသည္ထာ၀ရေအာင္ပြဲမဟုတ္.ေခတၱမွ်သာ။။ဗုဒၵေဒသနာေတာ္အရထာ၀ရေအာင္ပြဲခံနိဳင္ေသာစိတ္ကားကုသိုလ္စိတ္တည္း။။ဤသို႕ကုသိုလ္စိတ္ကအကုသိုလ္စိတ္အေပၚထာ၀ရေအာင္ပြဲခံျခင္းကို( အရိယာ )ျဖစ္သြားျပီဟူ၍ဆိုေပသည္.။ထို႔ေၾကာင္႔ဓမၼႏွင္႔အဓမၼ တို႕တြင္ဓမၼသည္အေၾကာင္းမညီညြတ္၍ မည္မွ်ပင္ရွံဳးေစကာမူေနာက္ဆံုးတေန႔၌ဓမၼသည္အဓမၼအေပၚမလြဲမေသြထာ၀ရေအာင္ပြဲကိုရနိဳင္မည္သာျဖစ္၏။
ဤ သေဘာကိုသိေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရားသည္.ေကာသမၹီျမိဳ႕မွေဃာသိတာရံုေက်ာင္းတိုက္ေတာ္ၾကီးမွရဟန္း.
၁၀၀၀ ကို စြန္႔၍ပါလိေထယ်ကေတာအုပ္သို႔ၾကြေတာ္မူျပီးတပါးထည္းသီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏.။ထိုေတာအုပ္၌ ပါလိေလယ်က ဆင္မင္းသည္ျမတ္စြာဘုရားအားလုပ္ေက်ြး၏။မကၠဋေမ်ာက္သည္လည္းလုပ္ေက်ြးျပဳစု၏.ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆင္ႏွင္႔ေမ်ာက္တို႔၏ ျပဳစုလုပ္ေက်ြးမွဳကိုခံယူကာ တပါးထည္းခ်မ္းသာစြာသီတင္းသံုးေနခဲ႔၏.။။
No comments:
Post a Comment