၁။ သဗၺညဳဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား
၂။ ပေစၥကဗုဒၶါ
၃။ ရဟႏၲာ
၄။ စၾကာ၀ေတးမင္း
အဘယ္အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍ ေစတီတည္ျခင္းဌာ ထိုက္သနည္းဟူမူ ဒါယကာတို႔သည္ သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သိျမင္ေတာ္မူေသာ သဗၺညဳတ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ရွင္ ဘုရားရွင္၏ သရီရဓာတ္ေတာ္ တည္ရာေပတကားဟု ေစတီ၌ ၾကည္ညိဳရာ ၀တၳဳတို႔ျဖင့္ ဘုရားဂုဏ္ကို အာရုံျပဳ၍ ျပဳျပင္ခ်ီးေျမာက္ကုန္လတၱံ႕၊ ထိုဒါယကာတို႔သည္ ဤၾကည္ညိဳေသာ ေစတနာေၾကာင့္ ခႏၶာပ်က္ေႂကြေသာအခါ နတ္ရြာသုဂတိသုိ႔လည္းေကာင္း၊ သူေဌးသူၾကြယ္ စေသာလူေကာင္းလူျမတ္၏ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုလည္းေကာင္း ရကုန္လတၱံ႕၊ ထိုသို႔ အက်ိဳးထူး ရွိသည္ကိုစြဲ၍ ေစတီတည္ျခင္းဌာထိုက္၏။ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ ရဟႏၲာ၊ စၾကာမင္းတို႔၏ ေစတီ၌လည္း ဤနည္းအတူပင္လူတို႔ အက်ိဳးစီးပြားမ်ားဖို႔ရာ ျဖစ္ကုန္၏။
ေစတီ ၄ ပါး
၁။ ျမတ္စြာဘုရား သရီရဓာတ္ေတာ္တို႔ကို ထည့္သြင္းဌာပနာ၍ တည္ထားျပဳစုအပ္ေသာ
ေစတီသည္ ဓာတုေစတီ။
၂။ ျမတ္စြာဘုရားသုံးေဆာင္ေတာ္မူတတ္ေသာ သကၤန္း၊ သပိတ္၊ ေရစစ္၊ ခါးပန္းစေသာ
ပရိကၡရာတို႔ကို ထည့္သြင္းဌာပနာ၍ တည္ထားျပဳစုအပ္ေသာ ေစတီသည္
ပရိေဘာဂေစတီ။ (မွတ္ခ်က္။ ေဗာဓိပင္လည္း ပရိေဘာဂေစတီတြင္ပါ၀င္ပါသည္။)
၃။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စေသာ တရားေတာ္တို႔ကို ေရႊျပား၊ ေငြျပား၊ ေပရြက္စသည္တို႔၌ေရး၍
ထည့္သြင္းဌာပနာ၍ တည္ထားျပဳစုအပ္ေသာ ေစတီသည္ ဓမၼေစတီ။
၄။ ျမတ္စြာဘုရား သ႑ာန္ေတာ္ကဲ့သို႔ ကိုယ္စားေတာ္အျဖစ္ ထုလုပ္ေရးသြင္းအပ္ေသာ
ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္သည္ ဥဒၵိႆကေစတီ။
ထိုမွတစ္ပါး သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ ဓာတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္ ပရိကၡရာ ဓမၼကၡႏၶာတို႔၏ ကိန္း၀ပ္ရာဟု ရည္မွတ္အာရုံျပဳ၍ သက္သက္ေသာ ေျမပုံ၊သဲပုံတို႔ကို သဲပံုေစတီျပဳ၍ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္အပ္၏။
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံျပီးေနာက္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရည္မွတ္၍ ကိုယ္စားေတာ္စားျဖစ္ေသာ ေစတီေတာ္၊ ဓာတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္၊ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ တုိ႔ကို ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ သဒါၶရႊင္လန္း လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္း၊ အရိုအေသအေလးအျမတ္ ကိုးကြယ္ ျခင္း စသည္တို႔ျပဳေသာသူသည္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား လွဴဒါန္း ကိုးကြယ္ရသည္မည္၏။
သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ပစၥည္းေလးပါးတို႔ျဖင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရေသာသူႏွင့္ ယခုအခါ သာသနာေတာ္အတြင္း၌ က္ိုယ္စားေတာ္ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ဓာတုေစတီမ်ားကို ကိုးကြယ္ျပဳစု ဒါန၀တၳဳတို႔ျဖင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရေသာသူတို႔သည္ သဒါၶၾကည္ျဖဴေသာ စိတ္တူမွ်လွ်င္ မူကား တူမွ်ေသာအက်ိဳး၊ တူမွ်ေသာ အာနိသံသ ခံစားရၾကေပ၏။
ေစတီရင္ျပင္၌ ထီးေဆာင္းျခင္း၊ ဖိနပ္စီးျခင္း၊ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ႏွင့္ တံေတြးစြန္႔ျခင္း စသည္တို႔ကို မျပဳအပ္၊ ျပဳလုပ္လိုေသာ ေစတနာျဖင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္ ဘုရား၌ရုိေသျခင္းမရွိ၊ အဂါ၀ရျဖစ္၏။
ေဗာဓိပင္ကို ဖ်က္ဆီးလိုေသာ ေစတနာျဖင့္မဟုတ္ဘဲ ဓာတ္ေတာ္ႏွင့္တကြ ေစတီတို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ေဗာဓိပင္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဆင္းတုေတာ္ကိုလည္းေကာင္း ထိခိုက္ႏွိပ္စက္အပ္ ေသာ ေဗာဓိခက္ကို ျဖတ္အပ္၏။ ထုိေဗာဓိပင္၌နားေသာ ဌက္တို႔သည္ ေစတီေတာ္၏အေပၚ၌ က်င္ႀကီးစြန္႔ခဲ့မူ ထိုဌက္နားေသာ ေဗာဓိခက္တို႔ကို ခုတ္ျဖတ္အပ္၏။
ေစတီ၊ေဗာဓိပင္ စသည္တို့ကို မသင့္မတင့္ေသာ ႏွလုံးသြင္း၍ ျပစ္မွားလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ ခုတ္ျဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ အပါယ္က်တတ္၏။
ေဟာင္းႏြမ္း ေဆြးေျမ့ေလၿပီးေသာ ေစတီ၊ ဂူ၊ေက်ာင္း၊ တန္ေဆာင္း၊ ဇရပ္တို႔ကို ေစတနာေကာင္း ျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းျပီးလွ်င္ အေဟာင္းကိုဖ်က္၍ အသစ္ျပဳျပင္ဆင္လွ်င္ သုဂတိလားတတ္၏။
ေစတီတည္ထိုက္၊ ကိုးကြယ္ ရွိခိုးအပ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ အထြဋ္အျမတ္အား ယခုကဲ့သို႔ ရွင္းလင္းတင္ျပရျခင္းမွာ ယခုေခတ္လူငယ္အခ်ိဳ႕ (မိစာၧဒိဌိအယူရွိသူတို႔) က ျမတ္စြာဘုရား၏ ပံုေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္၊ ကိုယ္စားေတာ္တို႔အား ရွိခိုး႐ံုမွ်ျဖင့္ အက်ိဳးမရွိဟု ေျပာဆိုေနၾကေသာ ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ေစတီ ၄ မ်ိဳးႏွင့္ ေစတီတည္ထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
၂။ ပေစၥကဗုဒၶါ
၃။ ရဟႏၲာ
၄။ စၾကာ၀ေတးမင္း
အဘယ္အက်ိဳးထူးကိုစြဲ၍ ေစတီတည္ျခင္းဌာ ထိုက္သနည္းဟူမူ ဒါယကာတို႔သည္ သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သိျမင္ေတာ္မူေသာ သဗၺညဳတ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ရွင္ ဘုရားရွင္၏ သရီရဓာတ္ေတာ္ တည္ရာေပတကားဟု ေစတီ၌ ၾကည္ညိဳရာ ၀တၳဳတို႔ျဖင့္ ဘုရားဂုဏ္ကို အာရုံျပဳ၍ ျပဳျပင္ခ်ီးေျမာက္ကုန္လတၱံ႕၊ ထိုဒါယကာတို႔သည္ ဤၾကည္ညိဳေသာ ေစတနာေၾကာင့္ ခႏၶာပ်က္ေႂကြေသာအခါ နတ္ရြာသုဂတိသုိ႔လည္းေကာင္း၊ သူေဌးသူၾကြယ္ စေသာလူေကာင္းလူျမတ္၏ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုလည္းေကာင္း ရကုန္လတၱံ႕၊ ထိုသို႔ အက်ိဳးထူး ရွိသည္ကိုစြဲ၍ ေစတီတည္ျခင္းဌာထိုက္၏။ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ ရဟႏၲာ၊ စၾကာမင္းတို႔၏ ေစတီ၌လည္း ဤနည္းအတူပင္လူတို႔ အက်ိဳးစီးပြားမ်ားဖို႔ရာ ျဖစ္ကုန္၏။
ေစတီ ၄ ပါး
၁။ ျမတ္စြာဘုရား သရီရဓာတ္ေတာ္တို႔ကို ထည့္သြင္းဌာပနာ၍ တည္ထားျပဳစုအပ္ေသာ
ေစတီသည္ ဓာတုေစတီ။
၂။ ျမတ္စြာဘုရားသုံးေဆာင္ေတာ္မူတတ္ေသာ သကၤန္း၊ သပိတ္၊ ေရစစ္၊ ခါးပန္းစေသာ
ပရိကၡရာတို႔ကို ထည့္သြင္းဌာပနာ၍ တည္ထားျပဳစုအပ္ေသာ ေစတီသည္
ပရိေဘာဂေစတီ။ (မွတ္ခ်က္။ ေဗာဓိပင္လည္း ပရိေဘာဂေစတီတြင္ပါ၀င္ပါသည္။)
၃။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စေသာ တရားေတာ္တို႔ကို ေရႊျပား၊ ေငြျပား၊ ေပရြက္စသည္တို႔၌ေရး၍
ထည့္သြင္းဌာပနာ၍ တည္ထားျပဳစုအပ္ေသာ ေစတီသည္ ဓမၼေစတီ။
၄။ ျမတ္စြာဘုရား သ႑ာန္ေတာ္ကဲ့သို႔ ကိုယ္စားေတာ္အျဖစ္ ထုလုပ္ေရးသြင္းအပ္ေသာ
ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္သည္ ဥဒၵိႆကေစတီ။
ထိုမွတစ္ပါး သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ ဓာတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္ ပရိကၡရာ ဓမၼကၡႏၶာတို႔၏ ကိန္း၀ပ္ရာဟု ရည္မွတ္အာရုံျပဳ၍ သက္သက္ေသာ ေျမပုံ၊သဲပုံတို႔ကို သဲပံုေစတီျပဳ၍ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္အပ္၏။
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံျပီးေနာက္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ရည္မွတ္၍ ကိုယ္စားေတာ္စားျဖစ္ေသာ ေစတီေတာ္၊ ဓာတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္၊ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ တုိ႔ကို ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ သဒါၶရႊင္လန္း လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္း၊ အရိုအေသအေလးအျမတ္ ကိုးကြယ္ ျခင္း စသည္တို႔ျပဳေသာသူသည္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား လွဴဒါန္း ကိုးကြယ္ရသည္မည္၏။
သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ပစၥည္းေလးပါးတို႔ျဖင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရေသာသူႏွင့္ ယခုအခါ သာသနာေတာ္အတြင္း၌ က္ိုယ္စားေတာ္ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ဓာတုေစတီမ်ားကို ကိုးကြယ္ျပဳစု ဒါန၀တၳဳတို႔ျဖင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရေသာသူတို႔သည္ သဒါၶၾကည္ျဖဴေသာ စိတ္တူမွ်လွ်င္ မူကား တူမွ်ေသာအက်ိဳး၊ တူမွ်ေသာ အာနိသံသ ခံစားရၾကေပ၏။
ေစတီရင္ျပင္၌ ထီးေဆာင္းျခင္း၊ ဖိနပ္စီးျခင္း၊ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ႏွင့္ တံေတြးစြန္႔ျခင္း စသည္တို႔ကို မျပဳအပ္၊ ျပဳလုပ္လိုေသာ ေစတနာျဖင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္ ဘုရား၌ရုိေသျခင္းမရွိ၊ အဂါ၀ရျဖစ္၏။
ေဗာဓိပင္ကို ဖ်က္ဆီးလိုေသာ ေစတနာျဖင့္မဟုတ္ဘဲ ဓာတ္ေတာ္ႏွင့္တကြ ေစတီတို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ေဗာဓိပင္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဆင္းတုေတာ္ကိုလည္းေကာင္း ထိခိုက္ႏွိပ္စက္အပ္ ေသာ ေဗာဓိခက္ကို ျဖတ္အပ္၏။ ထုိေဗာဓိပင္၌နားေသာ ဌက္တို႔သည္ ေစတီေတာ္၏အေပၚ၌ က်င္ႀကီးစြန္႔ခဲ့မူ ထိုဌက္နားေသာ ေဗာဓိခက္တို႔ကို ခုတ္ျဖတ္အပ္၏။
ေစတီ၊ေဗာဓိပင္ စသည္တို့ကို မသင့္မတင့္ေသာ ႏွလုံးသြင္း၍ ျပစ္မွားလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ ခုတ္ျဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ အပါယ္က်တတ္၏။
ေဟာင္းႏြမ္း ေဆြးေျမ့ေလၿပီးေသာ ေစတီ၊ ဂူ၊ေက်ာင္း၊ တန္ေဆာင္း၊ ဇရပ္တို႔ကို ေစတနာေကာင္း ျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းျပီးလွ်င္ အေဟာင္းကိုဖ်က္၍ အသစ္ျပဳျပင္ဆင္လွ်င္ သုဂတိလားတတ္၏။
ေစတီတည္ထိုက္၊ ကိုးကြယ္ ရွိခိုးအပ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ အထြဋ္အျမတ္အား ယခုကဲ့သို႔ ရွင္းလင္းတင္ျပရျခင္းမွာ ယခုေခတ္လူငယ္အခ်ိဳ႕ (မိစာၧဒိဌိအယူရွိသူတို႔) က ျမတ္စြာဘုရား၏ ပံုေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္၊ ကိုယ္စားေတာ္တို႔အား ရွိခိုး႐ံုမွ်ျဖင့္ အက်ိဳးမရွိဟု ေျပာဆိုေနၾကေသာ ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ေစတီ ၄ မ်ိဳးႏွင့္ ေစတီတည္ထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
No comments:
Post a Comment