အားထုတ္မွဳကင္းရလ်ွင္းခ်မ္းသာ ထိုေနရာမ်ားရွိျငားမွန္စြာ သင္ကိုယ္တိုင္လည္းထိုပဲသြားပါ ငါ့ကိုလဲထိုပဲပို႔ေပးပါ (သုသိမသုတ္)

Thursday, March 3, 2011

ရွင္ေဒ၀ဒတ္၏သမိုင္းရာဇ၀င္(၄)

ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္အနဳနည္းျဖင္႔အားထုတ္၍မရမွန္းသိေသာအခါအၾကမ္းနည္းအဓမၼနည္းျဖင္႔အားထုတ္
ရန္ၾကံစည္ျပန္၏။ျမတ္စြာဘုရားကိုသတ္မွျဖစ္မည္။ျမတ္စြာဘုရားေသမွငါဘုရားျဖစ္မည္။ျမတ္စြာဘုရားကို
သတ္ရန္မင္း၏အကူအညီကိုလို၏ထို႔ေၾကာင္႔အဇာတသတ္မင္းသားကိုမင္းျဖစ္ေအာင္ေရွးဦးစြာၾကံစည္မွျဖစ္မည္။
သူ၏ခမည္းေတာ္ဗိမၺိသာရမင္းကိုသတ္ခိုင္းျပီးထီးနန္းကိုရယူရန္အဇာတသတ္မင္းသားအားတိုက္တြန္းရမည္။
အဇာတသတ္ထီးနန္းရလွ်င္သူ၏အကူအညီျဖင္႔ျမတ္စြာဘုရားကိုသတ္ရမည္။သူ၏အၾကံအစည္အတိုင္းျဖစ္
ေျမာက္ေအာင္ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္အဇာတသတ္အားသူ၏ခမည္းေတာ္ဗိမြၺိသာရမင္းႀကီးကိုအသတ္ခိုင္းၿပီး
ထီးနန္းကိုရယူေစ၏။ထို႔ေနာက္ေလးသမားမ်ားကိုလႊတ္၍ဘုရားရွင္အားလုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ေစ၏။
မေအာင္ျမင္ေသာအခါသူကိုယ္တိုင္ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ေပၚ၌ေက်ာက္ေမာင္းဆင္၍ေက်ာက္တုန္းမ်ားကို
လွိမ္႔ခ်ျပီးျမတ္စြာဘုရားကိုသတ္ျပန္၏။မေအာင္ျမင္ေသာအခါနာဠာဂီရိဆင္ကိုအရက္တိုက္၍ျမတ္စြာဘုရား
သခင္ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔တြင္းဆြမ္းခံၾကြစဥ္အနင္းခိုင္း၍သတ္ေစျပန္၏။အမွန္အားျဖင္႔ျမတ္စြာဘုရားကိုမည္သူ
သူတပါး၏ပေယာဂလုလႅျဖင္႔မည္သည္႔အခါမွ်ပရိနိဗၺာန္ျပဳရိုးထံုးစံမရွိေခ်။ဤသေဘာကိုရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္မသိ။
ငါလုပ္လွ်င္ဘာမဆိုျဖစ္ရမည္ဟူေသာအတၱစြဲျပင္းထန္သူျဖစ္၏။ယၡဳေတာ႔သူကိုယ္တိုင္ေတြ႔ေလၿပီ။ေလာကတြင္
မိမိျဖစ္ေစလိုတိုင္းမျဖစ္နိဳင္ေသာအရာေတြမ်ားစြာရွိပါတကား.။
ျမတ္စြာဘုရားအထံမွရဟန္းသံဃာမ်ားကိုအုပ္ခ်ဳပ္ခြင္႔ျပဳရန္ရွင္ေဒ၀ဒတ္ေတာင္းစဥ္ကျမတ္စြာဘုရားသည္
ရွင္ေဒ၀ဒတ္အားႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္မသင္႔ေၾကာင္းေျပာဆိုဆံုးမ၏.သံုးႀကိမ္ေျမာက္ေတာင္းရာတြင္မူေဒ၀ဒတ္
ငါဘုရားသည္သာရိပုတၱရာႏွင္႔ေမာဂၢလာန္တို႔အားေသာ္မွလည္းရဟန္းသံဃာကိုလႊဲမည္မဟုတ္တံေတြႏွင္႔
တူေသာပစၥည္းမ်ားကိုသံုးစြဲေသာယုတ္မာေသာသင္႔အားအဘယ္သို႔လႊဲနိဳင္ပါမည္နည္း။ဟူ၍မိန္႔ေတာ္မူရာ
ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္မ်ားစြာရွက္၏ျမတ္စြာဘုရားသည္ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင္႔ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္တို႔ကိုသာ
ခ်ီးေျမွာက္၏။ငါ႔ကိုမူမခ်ီးေျမွာက္မင္းပရိသတ္အလယ္၌ငါ့ကိုအရွက္ခြဲ၏ဟူ၍မ်ားစြာနာၾကည္း၏။
သို႔ရာတြင္ျမတ္စြာဘုရားကိုအရိုအေသေပးကာရွိခိုးျပီးပရိသတ္ထဲမွထြက္သြားေလေတာ႔၏။
ျမတ္စြာဘုရားကလည္းရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔အားရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔အတြင္း၌ရွင္ေဒ၀ဒတ္ႏွင္႔
ပတ္သတ္ျပီး”ပကာသနိယကံ”ျပဳေလ၏။ရွင္သာရိပုတၱရာအားလည္းရွင္ေဒ၀ဒတ္ႏွင္႔ပတ္သတ္၍
ထပ္ဆင္႔ရွင္းလင္းေဟာၾကားရန္သံဃာေတာ္မ်ားကသမၼဳတိေပးလိုက္၏။ဒီေနရာမွာပကာသနိယကံဟူသည္မွာ
ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ေရွးအခါကသာသနာေတာ္ႏွင္႔ပတ္သတ္၏။ယခုအခါသာသနာေတာ္ႏွင္႔မပတ္သတ္
ဟူ၍ျဖစ္၏။ယခုကာလအေမြျပတ္ေၾကာျငာေသာသေဘာမ်ိဳးျဖစ္၏။
ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ယၡဳအခါျမတ္စြာဘုရားသည္ငါ့ကိုပယ္စြန္႔ေလၿပီ။ငါကလည္းလက္စားေခ်ရမည္
ဟူေသာသေဘာျဖင္႔ျမတ္စြာဘုရားကိုသတ္ရန္အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖစ္၏။ျမတ္စြာဘုရား၏ေျခေတာ္၌
ေသြးစိမ္းကိုတည္ေစခဲ႔ၿပီ။အစပထမ၌ေဒ၀ဒတ္၏ယုတ္မာရက္သက္မွဳမ်ားသည္မေပၚေပါက္ေသး
ေလးသမားမ်ားအားျမတ္စြာဘုရားကိုသတ္ခိုင္းျခင္းသည္လည္းရွင္ေဒ၀ဒတ္၏လက္ခ်က္မွန္းမသိ။
ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ေပၚမွေက်ာက္ေမာင္းဆင္သည္မွာလည္းရွင္ေဒ၀ဒတ္အၾကံဟုမထင္ခဲ႔။နာဠာဂီရ္ဆင္ကို
အရက္(၁၆)လံုးတိုက္၍သတ္ရန္အားထုတ္ကာမွရွင္ေး၀းတ္၏လက္ခ်က္မွန္းသိလာ၏။
ထိုအခါတိုင္းသူျပည္သားတို႔သည္အုပ္အုပ္က်က္က်က္ျပဳလာ၏။အဇာတသတ္မင္းအေပၚမေက်မနပ္ျဖစ္လာ၏။
ထိုအခါမွစ၍ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္အဇာတသတ္မင္း၏အပူေဇာ္ကိုမခံရေတာ႔။သို႔ရာတြင္မူ
အဇာတသတ္မင္းၾကည္ညိဳစဥ္ကဂယာသီသ၌ေဒ၀ဒတ္အားေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းထားေသာ
ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးရွိေသး၏ထိုေက်ာင္းတိုက္သည္သာရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ေနာက္ဆံုးအားထားရာျဖစ္ေတာ႔၏။
ရွင္ေဒဒ၀ဒတ္သည္အားကိုးရာလည္းမရွီေတာ႔ျပီရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕၌လည္းေန၍မျဖစ္ေကာသမၺီမွာလည္း
ေနလို႔မျဖစ္ေတာ႔ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္မ်ား၏။အၾကံအဖန္လည္းသူ႔မွာရွိ၏။
ထို႔ေၾကာင္႔ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔အၾကံတခုကိုၾကံ၏။ထိုအၾကံကားလူၾကိဳက္မ်ားေသာအၾကံျဖစ္၏။
ေလာကဓမၼတာအရရုပ္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ၾကည္ညိဳသူ၃ပံုပံုလွ်င္၂ပံုရွိ၏။
ေက်ာေဇာအသံကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ၾကည္ညိဳသူ၅ပံုပံုလွ်င္၄ပံုရွိ၏။ေခါင္းပါးေသာ
အက်င္႔ကိုက်င္႔၍ၾကည္ညိဳသူ၁၀ပံုပံုလွ်င္၉ပံုံုသည္ရွိ၏။မွန္ကန္ေသာဓမၼကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ၾကည္ညိဳသူ
တသိန္းပံုလွ်င္တပံုသာရွိ၏။ဤသို႔ပညာရွိမ်ားသတ္မွတ္ခ်က္ရွိ၏။ဤသတ္မွတ္ခ်က္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍
ေခါင္းပါးေသာအက်င္႔ျဖင္႔ဆြဲေဆာင္ရလွ်င္ရဟန္းသံဃာအေပါင္းသည္ငါ႔ဘက္သို႔ပါလာနိဳင္၏ဟု
ေဒ၀ဒတ္သည္ဥာဏ္ထုတ္မိ၏။ဤဥာဏ္နီဥာဏ္နက္ျဖင္႔ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္အၾကံအစီကုိအေကာင္ထည္
ေဖၚျခင္းငွာရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ျမတ္စြာဘုရားအထံသို႔ခ်ဥ္းကပ္ကာဗုဒၶသာသနာေတာ္၌ထက္သန္ေသာ
သဒၶါတရားျဖင္႔ရဟန္းျပဳၾကေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားလိုက္နာက်င္႔ၾကံေရးႏွင္႔ပတ္သတ္၍
ေအာက္ပါအတိုင္းဆု၅ပါးကိုေပးေတာ္မူပါရန္ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

No comments:

Post a Comment