အားထုတ္မွဳကင္းရလ်ွင္းခ်မ္းသာ ထိုေနရာမ်ားရွိျငားမွန္စြာ သင္ကိုယ္တိုင္လည္းထိုပဲသြားပါ ငါ့ကိုလဲထိုပဲပို႔ေပးပါ (သုသိမသုတ္)

Thursday, March 17, 2011

ဗုဒၶေခတ္ႏွင္႔သိပၸြံေခတ္ႏွိဳင္းယွဥ္ခ်က္

ဗုဒၶေခတ္ႏွင္႔သိပၸြံေခတ္ႏွိဳင္းယွဥ္ခ်က္

သိပၸံႏွင္႔နည္းပညာ ကြ်မ္းက်င္သူတို႔က မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကို” သိပၸံေခတ္ ”ဟု ေၾကြးေၾကာ္လာၾကၿပီး ကြန္ပ်ဴတာေခတ္ လက္ေတြ႔ေခတ္ဟု ျဖစ္လာခဲ႔ရ၏။ လူသားတို႔ဖြ႔ံျဖိဳးတိုးတက္မွဳ၏ အရင္းခံျဖစ္ေသာ” အင္ေဖၚ ေမးရွင္းတက္လေနာ္လဂ်ီ”(အိုင္တီ)အဆင္႔ဆင္႔တို႔ျဖင္႔တည္ေဆာက္ထားသည္႔စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖင္႔ သိပၸံေခတ္ ဟုဂုဏ္ပုဒ္ကို ျပယုဂ္ေတြ ထုတ္လာၾက၏။ ကမၻာသည္ရြာကေလးတခုသဖြယ္ မျမင္ဘူးတာေတြျမင္ရ မၾကားဘူးတာေတြၾကားရၿပီး သည္းေျခၾကိဳက္ ဘ၀တခု အျဖစ္ျဖင့္ တည္လာေတာ႔၏။
ဗုဒၶဘာသာေခတ္(ဗုဒၶေခတ္)

“၀ိမုတၱိေခတ္”ဟုေၾကြးေၾကာ္လာခဲ႔ၾကေသာအခါ ၀ိမုတၱိ ဟူသည္လြတ္ ေျမာက္မွဳေခတ္ ၀ိဇၨာစရဏထြန္းကား လာသည္႔ေခတ္၊ သတၱ၀ါ အေပါင္း ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္မွဳ၏ အရင္းျမစ္အက်ဆံုးေသာ သိကၡာသံုးပါးတို႔ အဆင္႔ ဆင္႔တိုးတက္မွဳျဖင္႔ တည္ေဆာက္ထားသည္႔ အပါယ္ဒုဂၢတိမွ လြတ္ ေျမာက္ေရး ေကာင္းမြန္ျမင္႔ျမတ္ေသာ သုဂတိဘ၀ ရရွိေရး အႏၱိမရည္မွန္း နိဗၺာန္သို႔မ်က္ေမွာက္ျပဳေရးတည္းဟူေသာ ပါရမီလုပ္ငန္းတို႔ျဖင္႔ ဂုဏ္ျပ ယုဂ္ေတြထုတ္လာၾက၏။
၀ိမုတၱိပညာေၾကာင္႔ သတၱ၀ါ.ကမၻာ.ရြာတို႔သည္ သံသရာ ျဖစ္ပ်က္မွ မလြတ္ကင္းေသာ ဒုကၡသစၥာ အျဖစ္ကိုျမင္သိေစကာ ပယ္အပ္ေသာ သမုဒယသစၥာ ပြားအပ္ေသာ မဂၢ.ဒုကၡျငိမ္းရာ မ်က္ေမွာက္ျပဳအပ္ေသာ နိေရာဓတို႔ကို သစၥာထိုက္ေအာက္ ဓမၼဂုဏ္(၆)ပါးတို႔ျဖင္႔ ယုတၱိေဘဒ သာဓကတို႔ျဖင္႔ျပၾက၏။
ဆန္းစစ္ေ၀ဘန္အျမင္မွန္

ေခတ္ႏွစ္ေခတ္ကို ၀ိဘဇၨ အျမင္ဥာဏ္ေျမကတုတ္ အႏွစ္ထုတ္၍ သမၼာ ဆႏၵအျမင္မွန္ျပရေသာ္
သိပၸံေခတ္သည္ လူသားတို႔ တိုးတက္ဖြ႔ံၿဖိဳး ေကာင္းမြန္ေရးကို မွက္ေမွာက္ ဘ၀ေရွးရႈ၏။
ဗုဒၶေခတ္သည္လည္း လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါအားလံုး တိုးတက္ ဖြံၿဖိဳး ေကာင္းမြန္ေရးကိုပင္ ေရွးရႈပါသည္။။
သိပၸံေခတ္သည္ ရုပ္တရားတို႔၏ မဆံုးေသးေသာ အဆင္႔ဆင္႔တိုး တက္ မွဳကို အေကာင္အထည္ ေဖၚဆဲကာလျဖစ္၏။
ဗုဒၶေခတ္သည္ ရုပ္ နာမ္ဓမၼ ႏွစ္ပါးလံုး၏ အစတိုးတက္မွဳ အဆင္႔ ဆင္႔တိုးတက္မွဳ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး၊ တဖန္ သံသရာလည္ပံု ထိုမွ လြတ္ေျမာက္ရာကို ေဖၚထုတ္ေပးျပီးကာလျဖစ္၏။
သိပၸံေခတ္သည္ ကိရိယာပစၥည္း အကူအညီျဖင္႔ ျမင္အပ္ေသာမ်က္စိ အျမင္တြင္ လမ္းဆံုးသည္။(ေရွ႔ဆက္၍ ဘာမွမသိမျမင္ေတာ႔ေခ်)
ဗုဒၶေခတ္သည္ သီလ သမာဓိ ပညာ အကူအညီျဖင္႔ မေနာ၀ိဥာဏ္ျဖင္႔သာ သိအပ္သည္ျဖစ္၍ နိဗၺာန္ တြင္လမ္းဆံုးသည္။(သိစရာ ကုန္ျပီျဖစ္၍ ေရွ႔ဆက္သိစရာမလိုေတာ႔)
သိပၸံႏွင္႔ဗုဒၶ၀ါဒဆန္႔က်ဥ္သည္ ဟု ဆိုလာခဲ႔ေသာ္ မဆန္႔က်ဥ္ပါ ဟုျငင္းရ ေပမည္။သိပၸံပညာသည္ ဗုဒၶေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ ပရမတၳတရားေလးပါး တို႔မွ ရုပ္တရားတို႔၏ သဘာ၀တၳတရား အစိတ္ပိုင္းငယ္တခုမွ်သာျဖစ္၏။
သိပၸံပညာရွင္သည္ ကိေလသာမကင္းေသးေသာ ပုထုဇဥ္ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶသည္ အာသေ၀ါကုန္ခမ္း သဗၺညဳဥာဏ္လႊမ္းထားေသာ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ ျဖစ္ေပသည္။
စရဏမရွိေသာ ၀ိဇၨာ၊ ၀ိဇၨာမရွိေသာ စရဏ’သည္ အက်ိဳးမၿပီး အခ်ီးႏွီးသာျဖစ္တတ္သည္။ “ ဗာဟုသစၥဥၥ သိပၸဥၥ” မဂၤလာျဖင့္ သိပၸံ ပညာအား (စက္မႈ-လက္မႈပညာအတတ္)အျဖစ္ ဖြင့္လွစ္ေနရာေပး ထားေလသည္။ “၀ိနေယာစ သုသိကၡိေတာ၊ သုဘာသိတာစ ယာ၀ါစာ” ျဖင့္ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ တြဲစပ္က်င့္သုံးဖို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
“ဗုဒၶ”သည္ လူႏုံလူအ လူ႔ဗာလအျဖစ္ကို ဘယ္ေသာအခါမွ အားမေပးခဲ့ ေပ။ ထုိအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္လည္း မဂၤလသုတ္ေတာ္ကပင္ သက္ေသခံလွ်က္ရွိေနသည္။ ေလာကဓမၼ ႏွစ္ျဖာတို႔၌ ဘ၀ကိုတန္ဘုိးရွိစြာ ေနတတ္ဖို႔ ဆုံးမေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ေခတ္မွီ ဇိမ္ခံပစၥည္း အသုံးေဆာင္ ရွိရုံႏွင့္ ဘ၀တန္ဘိုးရွိသည္ဟု မဆိုလိုေပ။ ဘ၀တန္ဘိုးဟူသည္ သိကၡာရွိရွိျဖင့္ ေနထိုင္ျခင္းကိုဆိုလိုသည္။
ေလာကႏွင့္ ဓမၼ၊ ပစၥဳပၸန္ႏွင့္ သံသရာ ဘ၀ေကာင္းစားေရးႏွင့္ ဘ၀ လြတ္ေျမာက္ေရးမ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
ႀကိဳတင္အသိပြား သတိထားရမည့္အခ်က္။

ေခတ္သည္ ေျပာင္းလဲေနသလို လူတို႔စိတ္သည္လည္း အၿမဲ ေျပာင္းလဲေနသည္။ ခင္စရာ မင္စရာ ေတြးစရာ ေငးစရာေတြနဲ႔သာ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏႈးေနတတ္ေသာ အလြယ္ကိုသာ ႀကိဳက္တတ္ေသာ ကိေလသာထူေျပာ သဒၶါတရားမခိုင္ၿမဲကုန္ေသာ ပုထုဇဥ္သဘာ၀ကား ေၾကာက္စရာေကာင္းလွေပသည္။

No comments:

Post a Comment